احیای جاده ای تاریخی از غرب تا شرق دور

به گزارش سیناپرس، ششمین نمایشگاه بین المللی جاده ابریشم با موضوع تقویت اتصال و یکپارچگی برای پیشرفت مشترک، مزایای مشترک و نتایج برد – برد، کشورهای واقع شده در مسیر این جاده از روز گذشته شروع به کار کرد.

شرکت کنندگانی از بیش از ۷۰ کشور و منطقه از جمله جمهوری کره، تایلند و سنگاپور که در مسیر جاده ابریشم نبودند نیز در این نمایشگاه حاضر هستند و ازبکستان نیز به عنوان کشور افتخاری مهمان خدمت می کند.

در حاشیه این نمایشگاه پنج روزه همچنین جلسات و انجمن هایی برگزار خواهد شد که موضوعاتی مانند همکاری اقتصادی و تجاری منطقه ای RCEP، تولید هوشمند و توسعه سبز را پوشش می دهد.

ابتکار کمربند و جاده ابریشم که در سال ۲۰۱۳ توسط چین پیشنهاد شد، با هدف ایجاد شبکه ‌های تجاری و زیر ساختی است که آسیا را به اروپا در امتداد مسیرهای تجاری جاده ابریشم باستانی متصل کرده و زمینه های جدیدی برای توسعه و رفاه مشترک ایجاد می ‌کند.

به گفته متخصصان، طی  نه سال گذشته شاهد پیشرفت قابل توجهی در تجارت و سرمایه گذاری تحت این طرح بودیم و کشورهای مختلفی تلاش می کنند در پیشبرد پروژه فوق سهیم باشند.

به گزارش سیناپرس، لی فی، دستیار وزیر بازرگانی چین در رابطه با ششمین نمایشگاه بین المللی جاده ابریشم گفت: از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۲۱، حجم کل تجارت کالا بین چین و کشورهای کمربند و نزدیک جاده ابریشم به میزان ۱۱ تریلیون دلار آمریکا بوده است، در حالی که سرمایه گذاری دو طرفه از ۲۳۰ میلیارد دلار فراتر رفته است.

لی در ادامه توضیحاتش افزود: تا پایان سال ۲۰۲۱، چین با سرمایه گذاری ۴۳ میلیارد دلاری و ایجاد ۳۴۶ هزار شغل محلی، ۷۹ منطقه برای همکاری اقتصادی و تجاری در ۲۴ کشور در امتداد کمربند و جاده ایجاد کرده است. در این گزارش تصویری شاهد گوشه هایی از این نمایشگاه هستید.

مترجم: ناصر پورقدیمی
منبع: english.news
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا