ساخت کارتریج هیدروژنی توسط شرکت تویوتا

به گزارش سیناپرس، شرکت تویوتا می خواهد هیدروژن مورد نیاز برای کل شهرهای ژاپن را تامین کند. وون پلنت به عنوان یکی از زیرمجموعه های این کمپانی عظیم، طی چند ماه گذشته کارخانه تولیدی خود را در در نزدیکی شهر Susono راه اندازی کرد که به عنوان یک بستر آزمایشی آینده نگر برای انواع ایده ها و فناوری های برنامه ریزی شهری، از جمله استفاده گسترده از سوخت هیدروژن در سراسر منطقه عمل خواهد کرد.

در حال حاضر، تویوتا و وون نمونه اولیه کارتریج هیدروژن قابل حمل را ارائه کرده اند که به دنبال تامین انرژی سبز برای گستره ای از فعالیت های روزمره زندگی در داخل و خارج از خانه است.

کارتریج ‌ها سیلندرهایی به طول ۴۰۰ میلی‌ متر و قطر ۱۸۰ میلی ‌متر، با وزن هدف ۵ کیلوگرم هستند. آنها بسته به کارایی پیل سوختی خارجی مورد استفاده برای تبدیل مجدد هیدروژن به برق، حدود ۳.۳ کیلووات ساعت انرژی مفید تولید خواهند کرد. کارتریج ‌ها دستگیره های کوچکی در قسمت بالایی دارند و به گونه ای طراحی شده اند که در هر جایی که استفاده می شوند.

این کارتریج ‌ها می توانند به عنوان باتری های هیدروژنی قابل تعویض برای ماشین های الکتریکی، موتورسیکلت ها و هواپیماهای بدون سرنشین استفاده شوند. آنها را می توان در دیوارهای خانه هایی که به شبکه برق متصل نیستند تعبیه کرد تا برق کل خانه را از طریق پیل سوختی تامین کند. به گزارش سیناپرس، می توان از آنها برای تامین برق بخاری ها یا تامین برق در مکان های دورافتاده استفاده کرد. با یک پیل سوختی کوچک در بالا، می توان آنها را به عنوان پاور بانک های پشتیبان بزرگ برای شارژ دستگاه در نظر گرفت.

به گزارش سیناپرس، از نظر تجاری، به نظر می رسد که این کارتریج ‌ها مانند مخازن گاز کار می کنند. در صورت نیاز آنها را تعویض خواهید کرد و در ایستگاه های خدمات پر می شوند. اما به نظر می ‌رسد این دو شرکت خدمات تحویل را نیز اجرا کنند و کپسول‌ های هیدروژن را به هر کجا که مورد نیاز است برسانند. 

مترجم: محسن فلاحی پناه
منبع: newatlas
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا