آبله میمون، بیماری بازپدید است

دکتر مسعودمردانی در گفتگو با خبرنگارخبرگزاری سیناپرس، آبله میمون را جزء بیماری‌های بازپدید اعلام کرد و افزود: آبله میمون در گذشته وجود داشته که درحال حاضر دوباره با سرعت بیشتری شیوع پیدا کرده است.

وی ادامه داد: موارد جدیدی که شناسایی شده موجب تعجب همه افراد شده است. به طوری که طی دوهفته، 12 کشور و طی سه هفته نیز 19 کشور  ابتلا به این بیماری را گزارش کرده اند و  این مساله نشان از سرعت انتشار بیماری نسبت به قبل  را می دهد.

این متخصص بیماری‌های عفونی در مورد تاثیر آبله میمون بر روی زنان باردار و کودکان گفت: این بیماری ممکن است به جنین سرایت کند یا باعث بروز اختلال در زایمان و سقط جنین شود و همچنین برای کودکان خطرناکتر است. مردانی بیشتر مبتلایان به آبله میمون را در بین افراد همجنسگرا اعلام کرد.

وی در ادامه درمورد پیشگیری از آبله میمون اظهارکرد: مردم برای جلوگیری از ابتلا به آبله میمون حتما از تماس با حیوانات همچون میمون، سنجاب، پرنده و سفر به آفریقای جنوبی و مرکزی خودداری کنند،همچنین با مسافرانی که از این کشورها وارد ایران می شوند مراوده نداشته باشند.

به گفته وی، مردم می‌توانند ازاقدامات پیشگیرانه‌ای که در ایام کرونا توصیه شده ، برای جلوگیری از ابتلا به آبله میمون نیز استفاده کنند.

این متخصص بیماری های عفونی با بیان اینکه آبله میمون اغلب مرگ و میر ندارد، اظهار کرد: یک نوع شدید این بیماری که در آفریقای مرکزی و جنوبی وجود دارد، تنها 10 درصد مرگ و میر داشته و خوشبختانه مبتلایان به این بیماری در کشورهای اروپایی مرگ و میری به جا نگذاشته است.

گزارش:نازنین جوادیه

 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا