کشف میکرو ارگانیسم زنده ۸۳۰ میلیون ساله

به گزارش سیناپرس، مطالعات دیرینه شناسی معمولا روی موجودات فسیل شده و بر پایه آثار باقی مانده از گیاهان و جانورانی است که میلیون ها سال پیش زندگی می کردند. در این میان اما یک یافته جدید باعث شگفتی دانشمندان شده است. تیمی از پژوهشگران آمریکایی میکرو ارگانیسم هایی را شناسایی کرده اند که احتمالا زنده بوده و ۸۳۰ میلیون سال سن دارند.

در این مطالعات زمین شناسان از میکروسکوپ فلورسانس نوری و فرابنفش استفاده کردند و آنچه را که فکر می کنند سلول های جلبکی و پروکاریوتی در داخل آخال های مایع در هالیت به دام افتاده بودند، پیدا کردند. با توجه به جزئیات موجود در طیف فلورسانس، احتمال داده می شود که سلول های فوق الذکر، زنده باشند.

به گزارش سیناپرس، محققان در این رابطه تاکید کردند که یک دانه یا هاگ برای زنده ماندن باید حداقل متابولیسم را نشان دهد.

بنابراین تصور اینکه یک هاگ برای این همه سال دوام داشته باشد دشوار است و در واقع مقاله زمین شناسی مرتبط با این یافته اشاره می کند که  میکروارگانیسم های کشف شده در این مطالعات، ممکن است در داخل مایعات با تغییرات متابولیکی، از جمله بقای گرسنگی و مراحل کیست و همزیستی با ترکیبات آلی یا سلول های مرده،  زنده بمانند.در این شرایط محیط اطراف این میکرو ارگانیسم ها به ‌عنوان منابع مغذی عمل می ‌کنند، یعنی ممکن است موجودات فوق الذکر گاهی اوقات فعال و در زمان ‌های دیگر خفته باشند.

مترجم: احسان محمدحسینی
منبع: pandasthumb
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا