مصرف نوشابه ‌های قند بر خودکشی در نوجوانان اثر دارد

به گزارش سیناپرس، مطالعات گذشته در کشورهای غیر آمریکایی، با درآمد پایین و متوسط گزارش داده اند که مصرف نوشیدنی های شیرین با احساس تنهایی، رفتار های کم تحرک، وزن ناسالم، رفتارهای پرخاشگرانه، سلامت روان ضعیف و خودکشی در نوجوانان ارتباط زیادی دارد.

جوانان سراسر جهان، زمان قابل توجهی را صرف بی تحرکی و نوشیدن نوشابه می کنند. پژوهشگران طی یک مطالعه جدید، ارتباط بین مصرف نوشابه و عدم تحرک بدنی را با خطر خودکشی بررسی کردند.

این مطالعه ابتدا مشخص کرد: توصیه‌های سازمان بهداشت جهانی برای فعالیت بدنی ، زمان استفاده از رایانه و مدت زمان خواب شبانه چه تاثیری در میل به خودکشی دارد. این مطالعه ارزیابی کرد که آیا افراد مورد مطالعه قرار گرفته، هر سه معیار را دارند یا خیر؟

تاثیرات منفی مصرف نوشابه بر افزایش میل به خودکشی

طی این مطالعات مشخص شد فراوانی مصرف نوشابه با شیوع افکار خودکشی، برنامه ریزی برای خودکشی و اقدام به خودکشی ارتباط معناداری دارد. این موضوع هم برای پسران و هم برای دختران دیده شده و این ارتباط زمانی که مصرف نوشابه بیش از سه نوبت در روز بود، بیشتر می شود.

در این میان دخترانی که گزارش دادند، فقط ۱ یا ۲ بار در روز نوشابه مصرف می کردند، با خطر افزایش افکار خودکشی رو به رو بوده و و برخلاف پسران، دختران هیچ ارتباط آماری معنی‌ داری بین رعایت دستور العمل ‌های فعالیت بدنی و خودکشی نشان ندادند.

به این ترتیب مشخص می شود داشتن تحرک جسمی و رعایت دستورالعمل های حرکتی برای پسران از نظر آسیب پذیری در برابر خودکشی اهمیت بیشتری داشت.

به گزارش سیناپرس، به طور کلی، نتایج این مطالعه بر اهمیت کاهش مصرف روزانه نوشابه ‌های قندی برای پیشگیری از خودکشی در نوجوانان تأکید کرده  و به نظر می ‌رسد این امر به ‌ویژه برای پسرانی که به اندازه کافی نمی‌ خوابند یا فعالیت بدنی کافی ندارند، صادق است.

مترجم: سید یوسف دراوی زاده
منبع: psychologytoday
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا