سه فضاپیمای جدیدبرای ماموریت های مختلف به ماه اعزام می شود

به گزارش سیناپرس،  وو یانهوا، معاون آژانس فضایی چین اعلام کرد که این کشور در نظر دارد به زودی فضاپیماهایی را در قالب ماموریت های Chang'e-6، Chang'e-7 و Chang'e-8 به ماه اعزام کند.

وی روز یکشنبه در گفتگو با نمایندگان رسانه های خبری گفت که اداره ملی فضایی چین امسال مرحله چهارم برنامه اکتشاف ماه را آغاز خواهد کرد. بر این اساس عملیات کاوش و اکتشاف ماه که پیشتر آغاز شده بود، ادامه یافته و  مرحله چهارم کار مهندسی و تحقیقاتی اکتشاف ماه امسال به طور رسمی آغاز می شود.

به گزارش سیناپرس،  وو یانهوا  در تکمیل توضیحات خود گفت : چین به زودی فضاپیماهای جدیدی را به همراه کاوشگران ویژه ماهنورد و تجهیزات علمی و مطالعاتی پیشرفته ای به قمر زمین اعزام می کند تا عملیات مطالعه و شناسایی نیمه تاریک ماه ادامه پیدا کند.

به گفته این مقام ارشد آژانس فضایی چین، این مأموریت ها شامل آزمایش برخی فناوری های جدید و شروع ساخت ایستگاه بین المللی تحقیقات قمری خواهد بود. در این میان و بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، فضاپیمای Chang'e-6 به سمت دور و نیمه تاریک ماه فرستاده خواهد شد که همواره از دیدرس زمین دور است.

در خاتمه گفتنی است آژانس فضایی چین و آژانس فضایی روسیه در سال ۲۰۱۷ یک برنامه همکاری در حوزه مطالعات فضایی امضا کردند که شامل فصل هایی در مورد اکتشاف ماه و تحقیقات مرتبط با آن است.

مترجم:  ناصر پورقدیمی
منبع: tass
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا