ترس و اضطراب کرونا در کودکان را مدیریت کنید

به گزارش سیناپرس، گزارش های متعدد روان شناسان در گوشه و کنار جهان نشان می دهد اضطراب ناشی از همه گیری کووید-۱۹در میان کودکان خردسال رایج شده است. در این میان متخصصان برخی راهکارها را پیشنهاد می کنند که والدین می توانند بر اساس این دستورات، شرایط را مدیریت کنند.

دکتر لورل ویلیامز، پروفسور دپارتمان روانپزشکی و علوم رفتاری کالج پزشکی بیلور در هیوستون درباره مساله فوق گفت: والدین باید تصور روشنی از افکارشان در مورد ویروس داشته باشند و با یکدیگر در این رابطه همسو باشند. به گزارش سیناپرس،وقتی خود والدین دقیقا مطمئن نیستند که در مورد همه گیری چگونه فکر کرده و چه احساسی دارند، شرایط ذهنی کودک دچار آشفتگی شده و این موضوع می تواند باعث اضطراب و سردرگمی کودک شود.

در این میان اگر والدین رویکرد و سیاست های مختلفی در زمینه همه گیری داشته باشند، شرایط بحرانی کودک، حاد تر خواهد شد.
در این میان توصیه می شود والدین از بچه‌ها بپرسند که چه احساسی داشته و درباره همه ‌گیری کووید چگونه فکر می ‌کنند، اما به طور جدی باید از طرح سؤالاتی مانند : آیا نگران این هستی که بیمار شوی؟ برای کودکان خودداری کرد.

به گزارش سیناپرس، اگر والدین قصد دارند با کودک خود درباره کرونا صحبت کنند از سوالاتی مانند: نظر شما در مورد ماسک یا شستشوی دست چیست؟ وقتی ماسک خود را می گذارید یا ماسک خود را نمی گذارید، یا زمانی که دست های خود را می شویید یا دست های خود را نمی شویید، چه چیزی به ذهن شما خطور می کند؟ استفاده کنند.

به گفته ویلیامز، اگر کودکان رفتارهای عصبی مرتبط با این بیماری همه گیر را از خود نشان داده و رفتارهای وسواس گونه مانند شستن مکرر دست ها  را داشته باشند، والدین باید با فرزندان خود در مورد یک استراتژی جدید ایمنی در مقابل همه گیری برای خانواده صحبت کنند.

وی در این رابطه توضیح داد که بسیاری از درمان‌های اضطراب شامل یک تکنیک بسیار خاص برای اجتناب فعالانه از آنچه مغزتان به شما می‌گوید انجام دهید، است. این کار می تواند سخت بوده و در صورت اجرای نادرست ممکن است منجر به ایجاد اضطراب های بزرگتر شود.

اگر به فرزندتان بگویید: یک بار قبل از خوردن غذا دست هایمان را می شوییم، اما این تنها بار است، ممکن است در ابتدا واکنش منفی نشان دهند، اما وی مجبور است چند دقیقه بعد با برنامه جدید خانواده خود را وفق دهد.به گزارش سیناپرس، تکرار این رفتار می تواند وسواس کودک را کاهش داده وی را آسوده خاطر کند.

ویلیامز خاطرنشان کرد: اگر کودکان در تلاش برای پیروی از برنامه خانواده مضطرب شوند، ممکن والدین نیاز به مراجعه به مشاور و روان شناس داشته باشند.

مترجم: رضوان خندان
منبع: consumer.healthday

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا