والدین در مدیریت مشق شب کودکان همیاری کنند

به گزارش سیناپرس، کودکان معمولا در سنین پایین به شدت بازیگوش هستند و این خصوصیت تا سالیان نوجوانی نیز همراه آنها خواهد بود، در ابتدا ممکن است این مورد چندان مشکل ساز نباشد ولی در طول زمانی کوتاه این عادت جذاب کودکانه به یک مشکل عمده برای کودک و والدین تبدیل خواهد شد، درست با شروع یادگیری آکادمیک کودک  و آغاز رفتن به مدرسه تلاقی بسیار شدیدی میان مسئولیت نوشتن تکالیف و ذهن بازیگوش فرزند شما شکل خواهد گرفت که در بیشتر مواقع برنده این نبرد نابرابر ذهن بازیگوش کودک خواهد بود.

در این میان پدر و مادر تلاش زیادی برای رساندن کودک به اهداف تعیین شده در مدرسه دارند ولی بازیگوشی کودک برای آنها به تدریچ اعصاب خرد کن خواهد شد و این موضوع حتی در برخی از موارد موجب سردرد شدید در مادران خواهد شد که در نتیجه این مساله، شرایط خانه متشنج خواهد شد.

در این میان یک سوال مهم ذهن والدین را درگیر می کند: چگونه می توانم به کودک خود در انجام تکالیف کمک کنیم در حالی که عصبی نشده و این موضوع ساده را به یک مشکل برای کل خانواده تبدیل نکنم؟

یک راه موثر این است که پیش از همذات پنداری با کودک خود، به وی اهمیت تکلیف را یاد بدهید، این فرایند می تواند حتی زمانی که کودک هنوز به سن مدرسه رفتن نرسیده است نیز شروع شود. شما باید کودک خود را با مفهوم تکلیف به عنوان یک عنصر مفید برای یادگیری آشنا کنید زیرا در غیر این صورت کودک شما به مشق شب به شکل یک عامل اضافه که جلودار بازی کردن اوست نگاه کرده و به شدت در مقابل این عمل موضع خواهد گرفت.

به گزارش سیناپرس، در این شرایط مشکل اصلی در ذهن  کودک این است که وی مشق نوشتن را تبدیل به یک مشکل بزرگ کرده ولی  والدین می توانند با مشارکت در فرایند نوشتن تکلیف کودک به او کمک کنند. البته این موضوع به این معنی نیست که تکالیف کودک توسط والدین نوشته شود بلکه تنها کار قابل انجام سر زدن به کودک در بازه های زمانی معین و کوتاه است، در این بازدید ها  فرزند شما احساس تنهایی نخواهد کرد و همچنین می توانید به او در یادگیری بهتر مواردی که مشکل دارد نیز کمک کنید.

به اعتقاد روان شناسان کودک، داشتن حوصله یک نکته بسیار کلیدی در این زمینه است. به صورت کلی می توان عناصر زیر را در این راه بسیار موثر دانست:

-به کودک خود کمک کنید تا زمان خود را برنامه ریزی کرده و برای بازی و تکالیف مدرسه به اندازه کافی زمان اختصاص دهد.
– به گزارش سیناپرس، سعی کنید تا موارد جدید را از کتاب های کودکتان بخوانید و با آنها آشنا باشید تا بتوانید در آموزش به فرزدنتان کمک کنید.

–  از ابزارهای آموزشی و مثال های ملموس استفاده کنید تا کودک شما با موضوع ارتباط برقرار کند.
–    در میان آموزش برای کودک خود میان وعده های مغذی مهیا کنید تا از نظر نیاز جسمانی به مشکلی نخورد.
–    با دبیران کودک خود در ارتباط باشید تا نقاط قوت و ضعف فرزندتان را بهتر بشناسید.

ترجمه: احسان محمدحسینی
منبع: life
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا