آخرین خودروی مازراتی رونمایی شد

به گزارش سیناپرس، تصاویر جدید از این خودرو بدنه ‌ای کامل با مشخصات تولیدی را نشان می‌ دهد که بدون لایه استتار که در طول یک برنامه آزمایشی طولانی در جاده‌های عمومی از آن استفاده شده، نمایان است.

این عکس ها برخی از برچسب‌های تبلیغاتی را بر روی خود دارد اما در یک رونمایی رسمی کامل در کمتر از دو هفته دیگر به صورت عمومی ظاهر می ‌شود.
Grecale که در ابتدا برای رونمایی در سال گذشته برنامه ریزی شده بود، به دلیل کمبود نیمه هادی ها که مانع از شروع تولید سری مازراتی می شد، به تعویق افتاد.

شرکت مازراتی در این باره گفت که این تصمیم را با توجه به مشکلات پس‌ زمینه ‌ای که باعث ایجاد وقفه در زنجیره تأمین قطعات کلیدی لازم برای تکمیل فرآیند تولید خودرو شده، گرفته است. به گزارش سیناپرس،محدودیت های تولید ناشی از بحران به این معنی است که نمی تواند تقاضای جهانی پیش بینی شده برای خودرو را برآورده کند.
Grecale به وضوح اندازه ای مشابه با آلفارومئو استلویو دارد و قسمت عمده ای از زیربنای آن را با خود داشته و نیز تاثیر مدل لوانته به عنوان برادر بزرگتر روی این خودرو مشهود است.

این نام (Grecale) به دنبال بادهای شدید شمال شرقی دریای مدیترانه برای این خودرو انتخاب شده است. این مدل رقیب پورشه ماکان محسوب شده و قرار است نقش کلیدی در توسعه این برند ایفا کند. مازراتی در حال برنامه ریزی برای سرمایه گذاری حدود ۸۰۰ میلیون یورو برای تولید انبوه این محصول است.

این مدل همچنین بسیاری از زیرساخت‌های خود را با Stelvio به اشتراک خواهد گذاشت و یک نسخه کاملاً الکتریکی به نام Folgore نیز قرار است در خط تولید عرضه شود. به گزارش سیناپرس،با این حال، مدل ‌های موتور احتراقی به جای موتورهای آلفا از مازراتی استفاده می ‌کنند که احتمالاً شامل موتور ۲ لیتری توربوی هیبریدی ارائه شده در گیبلی و لوانته و نسخه کاهش ‌یافته Nettuno V6 جدید MC20 برای قوی ‌ترین نسخه می‌ شود.

فرانچسکو تونون، رئیس برنامه ‌ریزی جهانی مازراتی گفت که Grecale کاربردی ‌ترین خودرو در کلاس خود خواهد بود و افزود: این خودرو دارای بهترین طراحی و منحصر به فردترین ویژگی ‌های این کلاس است.  به گزارش سیناپرس، انتظار می ‌رود خودروهای شاسی ‌بلند تا سال ۲۰۲۵ ، ۷۰ درصد از فروش مازراتی را به خود اختصاص دهند.

مترجم: کاظم فلاحی پناه
منبع: autocar

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا