نیسان قشقایی هیبریدی جدید رونمایی می شود

به گزارش سیناپرس، شرکت خودروسازی نیسان خبر از عرضه قریب الوقوع محصول جدید نیسان قشقایی خود داد. این خودرو دارای یک نسخه پیشرانه ارتقا یافته است که برای اولین بار در نیسان نوت در سال ۲۰۱۷ استفاده شد. در این پیشرانه جدید، یک موتور 1.5 لیتری توربوشارژ بنزینی ۱۵۲ اسب بخاری با موتور الکتریکی ۳۰ اسب بخاری جفت می شود.

با استفاده از فناوری که برای اولین بار توسط برند پریمیوم اینفینیتی متعلق به نیسان معرفی شد، این موتور قادر است آلایندگی و مصرف را در سناریو های کم مصرف بهینه کرده و یا باتری را در صورت مصرف انرژی بیشتر تغذیه کند.

شرکت نیسان در این رابطه می ‌گوید که این پیشرانه در مقایسه با یک خودروی معمولی ICE،  بهینه‌ سازی سوخت و انتشار کربن کمتری دارد. به گزارش سیناپرس،  به گفته این شرکت، رانندگان می توانند انتظار داشته باشند که رقم ترکیبی آلایندگی این محصول برابر با استاندارد 53 mpg باشد.

نیسان انتظار دارد رانندگان قشقایی e-Power تقریباً سه چهارم زمان خود را در مناطق شهری یا برون شهری بگذرانند. این خودرو دارای سیستم رانندگی با یک پدال است که با نیروی 0.2 گرم ترمز می کند و این فشار بسیار اندک برای روشن کردن چراغ های ترمز خودروی فوق، کافی است. به گزارش سیناپرس، در این شرایط خودرو به طور کامل متوقف نمی شود، اما سیستم پیشرفته طراحی شده در آن می تواند انرژی را در هنگام کاهش سرعت و ترمز بازیافت کند.

به گزارش سیناپرس، دیوید ماس، معاون ارشد تحقیق و توسعه در مرکز فنی اروپایی نیسان  در این رابطه گفت:  ما سیستم e-Power را توسعه داده ‌ایم تا در چنین شرایطی تا حد امکان ، مؤثر و محتاطانه کار کند. این روند دریافت انرژی از ترمز، هیچ اختلالی در عملکرد رانندگی ایجاد نکرده و به لطف محرک الکتریکی خالص به چرخ‌ها، هیچ جعبه‌ دنده ‌ای درز این سیستم وجود ندارد که انتقال نیرو را قطع کند.
به گزارش سیناپرس، نسخه جدید نیسان قشقایی گزینه موتور 1.3 لیتری هیبریدی بنزینی خود را در کنار سیستم جدید e-Power با دو خروجی قدرت موجود ۱۳۶ اسب بخار و ۱۵۳ اسب بخار حفظ خواهد کرد. نیسان هنوز اطلاعاتی درباره قیمت قشقایی e-Power اعلام نکرده ، اما تایید کرده است که این پیشرانه در اواخر تابستان معرفی خواهد شد.

کراس اوور کوچکتر نیسان جوک نیز در تابستان با موتور جدیدی که حاصل همکاری نیسان با رنو است، با یک سیستم هیبریدی و قدرت و کارایی بیشتر معرفی خواهد شد. به گزارش سیناپرس،  پیشرانه جوک جدید به طور قابل توجهی متمایز با نسخه قشقایی است و یک موتور 1.6 لیتری بنزینی ۹۲ اسب بخاری با یک موتور الکتریکی ۴۸ اسب بخاری در مجموع ۱۴۰ اسب بخار قدرت دارد. 

مترجم: ابراهیم خسروپرست
منبع: autocar

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا