فضاپیمای سیگنوس به ایستگاه فضایی متصل شد

به گزارش سیناپرس، فضاپیمای ترابری سیگنوس (Cygnus) بیش از ۳ هزار و ۷۰۰ کیلوگرم محموله های مختلف را به ایستگاه فضایی تحویل داد. بر اساس گزارش های رسمی، این محموله شامل مواد غذایی، قطعات یدکی و تجهیزات علمی لازم برای تحقیق در مورد پیری پوست در گرانش صفر و تأثیر داروها بر تومورها و همچنین یک سیستم جدید رشد گیاهان بود.

فرایند اتصال و پهلوگیری سیگنوس به صورت زنده در وب سایت ناسا پخش شده و علاقه مندان توانستند این عملیات جذاب را مشاهده کنند. به گزارش سیناپرس،بر این اساس اعلام شد فضانوردان ناسا در ایستگاه فضایی بین المللی، راجا چاری و کایلا بارون، عملیات کنترل و هدایت اتصال فضاپیما را با کمک بازوی روباتیک  Canadarm2 برعهده گرفته و آن را به دریچه اتصال ماژول یونیتی متصل کردند.

گفتنی است که این فضاپیما توسط مجموعه Northrop Grumman ساخته شده است و بر اساس برنامه ریزی های انجام شده در ماه می سیگنوس از ایستگاه فضایی بین المللی جدا خواهد شد.

به گزارش سیناپرس، ماموریت دوم این فضاپیمای ترابری، انتقال زباله و ضایعات موجود در مدار زمین است و طی این ماموریت تعدادی از ماهواره های کوچک CubeSat از مدار خارج شده و در جو خواهند سوخت.

در خاتمه گفتنی است فضاپیمای سیگنوس به کمک یک موشک Antares از تأسیسات پرواز والوپز (ویرجینیا) در ۱۹ فوریه پرتاب شد. مرحله اول این موشک از موتور RD-181 ساخته شده در روسیه استفاده می کند.

مترجم: حمید تعالی
منبع: tass
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا