بزرگ کردن بچه ها سخت تر از دوران گذشته است

به گزارش سیناپرس، نتایج یک نظرسنجی جدید از ۲ هزار خانواده  دارای فرزند نشان داد که والدین امروزی به طور متوسط تقریباً پنج ساعت در روز را با فرزندان خود می گذرانند و از هر  ده پدر و مادر، یک نفر می گوید که هشت ساعت یا بیشتر را با فرزندانشان می گذراند.

بر این اساس والدین  بیشترین زمان را در طول وعده‌های غذایی (32%)، هنگام تماشای تلویزیون یا فیلم (30%)، زمان بازی (27%)، زمان خواب (27%) و زمان حمام (26%) با کودکانشان سپری می کنند.

این نظرسنجی نشان داد که اگر چه فناوری های جدید ممکن است به نظر زندگی والدین را آسان ‌تر کرده باشد اما ۷۴ درصد از والدین شرکت‌ کننده فکر می ‌کنند که بزرگ کردن کودک در حال حاضر چالش ‌برانگیزتر از زمان کودکی خود آن ها است.
مهم‌ ترین عواملی که فرزند پروری مدرن را به امری سخت ‌تر از گذشته تبدیل می‌کند، ظهور رسانه ‌های اجتماعی (۶۶ درصد)، والدینی که به ‌طور تمام وقت مشغول به کار هستند (۶۴ درصد) و افزایش فناوری (۵۸ درصد) است. 

به گزارش سیناپرس،در واقع، ۶۸ درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی اعتراف کردند که احساس می ‌کنند بیش از حد به تلفن همراه و سایر دستگاه‌ های فناوری تکیه می ‌کنند تا بچه‌ هایشان را مشغول نگه دارند، در حالی که حتی بیشتر والدین (72 درصد) می‌گویند که برای وقت بدون وسایل الکترونیکی با بچه‌ هایشان ارزش بیشتری قائل هستند.

به گزارش سیناپرس، در این میان تقریباً سه چهارم والدین (74٪) موافقند که وقتی فرزندشان بزرگتر می شود، دلشان برای نیاز به کمک آن ها تنگ می شود. سه فعالیت اصلی که والدین برای کمک به فرزندانشان از دست می دهند عبارتند از: حمام کردن (41%)، پوشیدن لباس (38%) و مسواک زدن (36%).

برای آن دسته از والدینی که متوجه می ‌شوند زمانی که بچه ‌هایشان بزرگ می ‌شوند زمان کمتری را صرف می ‌کنند، ۳۶ درصد معتقدند که مساله فوق به این دلیل است که فرزندانشان با افزایش سن به کمک زیادی نیاز ندارند. به گزارش سیناپرس،با این حال، ۴۵ درصد معتقدند که این موضوع به این دلیل است که فرزندشان مستقل ‌تر می ‌شود.

تقریباً سه چهارم (72٪)  والدین حاضر در این نظر سنجی موافق هستند که دیدن مستقل شدن و کمرنگ شدن ارتباط با فرزندشان دردناک است.

همه ما می دانیم که سبک زندگی  انسان در طول سال ها تغییر کرده است. روزهای ما شلوغ ‌تر از همیشه هستند و اطلاعات، انتخاب‌ها و حواس ‌پرتی‌ های بیشتری در اختیار ماست. به گزارش سیناپرس،در این شرایط ما همچنان به اهمیت کاهش سرعت و ایجاد لحظات پیوندی که ما را با فرزندانمان مرتبط می کند، اعتقاد داریم.

به گزارش سیناپرس، نکته جالب توجه دیگر به دست آمده از تحقیقات فوق، این است که از هر ده  والدین هفت نفر معتقدند که حمام کردن به همراه فرزندشان برای آن ها آرامش بخش است. با این حال، به نظر نمی رسد که زمان حمام همیشه یک فعالیت آرام بوده باشد. هفتاد و چهار درصد از والدین می گویند که زمان حمام در ابتدا چالش برانگیز بود، اما با گذشت زمان آسان تر شد.

شصت و دو درصد از والدین بر این باورند که فرزندان خود را بیشتر از والدین خود حمام می کنند. بیش از یک سوم والدین (35٪) روزانه فرزندان خود را حمام می کردند. به گزارش سیناپرس،البته این تنها تفاوت دو نسل نیست و تقریباً از هر پنج والدین سه نفر (57٪) احساس می کنند که روش حمام کردن در طول زمان تغییر کرده است.

در خاتمه به والدین توصیه می شود در نظر داشته باشند خنده‌های شیرین فرزند کوچکشان برای همیشه باقی نمی ماند و فرزندان خیلی زود بزرگ می شوند. به همین دلیل مهم است که یک روال ساده ایجاد کنید که به والدین اجازه دهد بهترین استفاده را از زمان خود با فرزندشان ببرند.

این لحظه‌ های پیوند روزمره، مانند زمان حمام کردن شانه کردن مو و یا استفاده از کرم ها و لوسیون‌های مورد علاقه ‌تان برای کودک است که خاطرات ارزشمندی را ایجاد می ‌کند که تا آخر عمر برای هر دو طرف باقی می ‌ماند.به گزارش سیناپرس، در این میان می توان با استفاده از محصولات خاص و دارای رایحه های ثابت، این خاطرات را بین والدین و فرزند تقویت کرد.

مترجم: نیروانا محمدحسینی
منبع: studyfinds

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا