برنامه ریزی برای سفر به مدار زمین با سرعت زیاد

به گزارش سیناپرس، شرکت فضایی انرجیا (Energia) با همکاری آژانس فضایی روسیه در حال توسعه طرح امکان پذیری پرواز با سرعت بالا به ایستگاه فضایی بین‌المللی و مدار زمین در سال ۲۰۲۲ است.

رافائل مورتازین (Rafail Murtazin)، رئیس بخش بالستیک در شرکت راکت های فضایی انرجیا در این رابطه گفت که کارشناسان شرایط را برای برگزاری یک مسیر چهار مداری بر اساس راکت های فضاپیمای Progress MS-20 آماده است.
این راکت های فضاپیما، سفینه های بدون سرنشین ترابری مبتنی بر Progress-M محسوب می شود که دارای سیستم های اویونیک پیشرفته ای هستند.

این راکت های به روز رسانی شده، برای اولین بار در ۲۱  دسامبر سال ۲۰۱۵ معرفی شده و دارای ویژگی های زیر هستند: 

•    محفظه خارجی جدید آن ها را قادر می سازد ماهواره ها را در محل دقیق خود مستقر کند. بر اساس اطلاعات موجود، هر محفظه می تواند تا چهار کانتینر پرتاب را در خود جای دهد. 
•    این راکت ها به لطف اضافه شدن سیستم پشتیبان موتورهای الکتریکی دارای سرعت و قدرت بیشتری به نسبت نمونه های قبلی بوده و سریع تر به مقصد می رسند.
•    استفاده از این فضاپیما قابلیت‌ های پیوند ماهواره‌ های رله روسی لوچ، تله‌ متری و کنترل را حتی زمانی که مستقیماً در معرض دید ایستگاه‌های رادیویی زمینی نیستند، ممکن می ‌سازد.
•    ناوبری مستقل GNSS تعبیه شده در این نسل جدید از راکت های فضاپیما، تعیین زمان واقعی بردار وضعیت و پارامترهای مداری را بدون نیاز به تعیین مدار ایستگاه زمینی امکان پذیر می کند.
•    ناوبری نسبی زمان واقعی به لطف قابلیت تبادل مستقیم داده های رادیویی با ایستگاه فضایی در این نسل از راکت ها امکان پذیر است.

به گزارش سیناپرس، رافائل مورتازین در این رابطه اعلام کرد: در سال ۲۰۲۲ برنامه ریزی اصلی ما بر استفاده از این نسل جدید و سریع از فضاپیماها است که دسترسی مطمئن و سریع را به مدار زمین ممکن می کند.

در خاتمه گفتنی است دیمیتری روگوزین، رئیس آژانس فضایی روسیه در دسامبر سال ۲۰۲۱ طی گفتگو با فضانوردان اعلام کرده بود که پروازهای سریع به ایستگاه فضایی بین‌المللی در آینده ای نزدیک آغاز می شود.

مترجم: حمید تعالی
منبع: tass
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا