مرگ صدها کودک به دلیل سقوط تلویزیون و اشیا خانه

به گزارش سیناپرس، کارشناسان توصیه می کنند اگر دارای فرزندان خردسال در خانه هستید، مطمئن شوید که تلویزیون و مبلمان شما در جایی دور از دسترس آن ها قرار داشته و به دیوار چسبیده اند.

طبق گزارش کمیسیون ایمنی محصولات مصرفی ایالات متحده ، بین سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰ ، به طور متوسط ۲۲ هزار و ۵۰۰ نفر در سال به دلیل آسیب ‌های ناشی از واژگونی اشیا خانه نیاز به درمان بخش اورژانس داشتند و تقریباً ۴۴ درصد این افراد  شامل کودکان و نوجوانان می شدند.

متاسفانه آمارها نشان می دهد تنها در ایالات متحده از سال ۲۰۰۰ تا امروز، نزدیک به ۶۰۰ مورد مرگ ناشی از واژگونی اثاثیه، تلویزیون یا لوازم خانگی رخ داده و در این میان ۸۱ درصد از این قربانیان کودکان بودند. این شرایط در سراسر جهان کمابیش یکسان بوده و این موضوع تهدید جدی و کمتر مورد توجه محسوب می شود.

الکس هوهن ساریچ، مدیر کمیسیون ایمنی محصولات مصرفی ایالات متحده در این رابطه می گوید: مردم یا از خطرات اشیا و سقوط آن روی کودکان اطلاعی ندارند یا فکر می کنند وقتی یک فرد بالغ در نزدیکی کودکان حضور دارد، این اتفاق نمی افتد.
بر اساس گزارش های جدید، ۷۱ درصد از کل مرگ و میر کودکان در این حوزه مربوط به سقوط تلویزیون، ۵۵  درصد از مرگ و میرها مربوط به له شدن افراد و ۶۶ درصد از این مرگ ها ناشی از ضربه به سر بوده است.

به گزارش سیناپرس، در سال ۲۰۱۵، کمیسیون ایمنی محصولات مصرفی ایالات متحده کمپینی به نامAnchorIt!  برای آموزش مردم در مورد خطرات این حوزه راه اندازی کرد. 

آمارهای آمریکا حاکی از این حقیقت است که بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۲۰ ، آسیب‌های ناشی از واژگونی در اورژانس‌با ۵۵ درصد کاهش مواجه شده که این موضوع عمدتاً به دلیل واژگونی کمتر تلویزیون بود. به گزارش سیناپرس، این موضوع به دلیل استفاده از مهار تلوزیون یا نصب آن به طور کامل روی دیواراست که هزینه زیادی نداشته و از سقوط آن روی افراد پیشگیری می کند.

کارشناسان توصیه می کنند اگر در خانه دارای فرزند خردسال هستید حتما موارد زیر را رعایت کنید:

•    تلویزیون ها و مبلمان ، قفسه کتاب و کمد را محکم به دیوار بچسبانید.

•    تلویزیون ها باید روی یک پایه محکم و ثابت قرار داشته باشند و تا جایی که ممکن است عقب قرار گیرند، به خصوص اگر نمی توان آنها را به دیوار متصل کرد این موضوع دارای اهمیت است.

•    وسایلی مانند اسباب‌ بازی ‌ها و خوراکی ‌ها و کنترل دستگاه ها را در جایی که بچه ‌ها وسوسه می‌شوند بالا بروند تا به آنها برسند، نگهداری نکنید.

•    اقلام سنگین ‌تر را در قفسه ‌های پایین یا در کشو های پایین ‌تر نگهداری کنید تا احتمال واژگونی کمدها کاهش یابد.

•    وقتی تلویزیون جدیدی می خرید، به بازیافت تلویزیون قدیمی خود فکر کنید.

•    اگر تلویزیون قدیمی را به اتاق دیگری منتقل می کنید، مطمئن شوید که به درستی به دیوار متصل شده است.

•    تلویزیون و سیم های کابل را از دسترس کودکان دور نگه دارید.

•    حتی زمانی که تلویزیون و مبلمان را به دیوار متصل کردید، کودکان همچنان باید توسط بزرگسالان نظارت شوند.

 

مترجم: فاطمه کردی
منبع: upi

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا