کرونا دو سوم مردم را دچار میکروب هراسی کرده است

به گزارش سیناپرس، با شروع همه گیری کرونا و توصیه های بهداشتی، بسیاری از مردم دچار ژرموفوبیا یعنی میکروب هراسی شده اند و به طور دائم در حال شست و شوی دست ها یا ضدعفونی آنها با الکل هستند به طوری که دستانشان دچار اگزما و خشکی پوست شده است. یک تحقیق و بررسی مبتنس بر نظر سنجی نشان می دهد دو سوم آمریکایی ها به این مشکل دچار شده اند و به طور وسواس گونه به رعایت بهداشت توجه می کنند.

نظرسنجی جدید OnePoll از دو هزار بزرگسال نشان می دهد که از مارس ۲۰۲۰، زمانی که قرنطینه‌ ها برای کووید ۱۹ آغاز شد، ۶۹ درصد شیوه‌ های بهداشتی جدیدی را در برنامه‌ های روزمره خود اتخاذ کردند تا از بیمار شدن خود جلوگیری کنند.این اقدامات شامل استفاده از ماسک (۵۰ درصد)، شستن بیشتر دست‌ ها (۴۹ درصد) و پوشیدن دستکش (۴۱ درصد) است.
۶۸ درصد از پاسخ دهندگانی که اکنون دچار ژرموفوبیا شده اند می گویند که بهداشت خود را در اولویت قرار داده اند، و ۶۲  درصد اظهار داشتند که اقدامات بهداشتی آنها به دلیل همه گیری به طور دائم به سمت بهتر شدن تغییر کرده است.

به گزارش سیناپرس، در حالی که ۸۸ درصد اعلام کردند بهداشت برای آنها مهم است، بیش از نیمی (۵۷ درصد) اذعان داشتند آنطور که شایسته است با بدن خود رفتار نمی کنند. بیش از نیمی از شرکت کنندگان (۵۴ درصد) باور داشتند تقریباً به اندازه کافی دست های خود را نمی شویند و ۵۵ درصد می دانند که قبلاً به دلیل اقدامات بهداشتی ضعیف، همیشه بیمار بودند.

این یافته ها همچنین نشان داد پنجاه و دو درصد افراد از نقش جدی بهداشت در سلامت خود آگاه نیستند. در همین حال، ۷۱ درصد از پاسخ دهندگان اگر می دانستند چقدر برای سلامت کلی آنها اهمیت دارد، عادات بهداشتی خود را زودتر تغییر می دادند. از هر پنج آمریکایی، دو نفر توجه دارند که مراقبت بهتر از سلامتی خود هدف اصلی آنها برای سال ۲۰۲۲ است و بیش از نیمی از آنها می خواهند احساس سلامتی بیشتری داشته باشند (۵۲ درصد) یا با بدن خود بهتر رفتار کنند (۵۱ درصد).
این مطالعه همچنین نشان می دهد که یک راه حل ممکن برای بسیاری از آمریکایی ها جهت بهبود سلامت خود، مراقبت بهتر از بینی و شست و شوی مرتب آن است. به گزارش سیناپرس،در حالی که از هر ۱۰ نفر، هفت نفر تقریباً هر کاری را انجام می دهند تا کمتر مریض شوند، ۵۴ درصد هرگز به نقش بینی در سلامت کلی خود فکر نکرده اند. هر فرد به طور متوسط از چهار مشکل تنفسی در ماه رنج می برد، اما فقط پنج بار در هفته بینی خود را می شوید. هشت درصد از پاسخ دهندگان اعتراف کردند که هرگز بینی خود را نمی شویند.

دکتر لون جونز، از محققان این پروژه تحقیقاتی اظهار داشت: تمیز نگه داشتن بینی مهم است زیرا اساساً تمام مشکلات تنفسی از آنجا شروع می شود. بینی به گوش ها، سینوس ها، چشم ها و ریه ها متصل بوده و به عنوان یک نیدوس یا کانون عفونت عمل می کند، لانه ای که از آن باکتری ها و ویروس ها به سایر بخش های بدن پخش می شوند.

به گزارش سیناپرس، همه این نواحی به هم پیوسته می توانند توسط آلرژن ها تحریک شده یا توسط ویروس ها یا باکتری هایی که در پشت بینی زندگی می کنند، آلوده شوند. با شستشوی روزانه بینی با زایلیتول، می توان مشکلات این بخش از بدن را کاهش داده و رویکردی فعال برای ارتقای سلامت و بهداشت بینی جایگزین کرد.

مترجم: مولود یوسفی
منبع: studyfinds 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا