ماموت ها به زندگی باز می گردند

به گزارش سیناپرس، در بحبوحه تغییرات آب و هوا و گرم شدن زمین، دانشمندان قصد دارند یک ترکیب ماموت-فیل را برای زندگی و کمک به بازسازی اکوسیستم های قطب شمال ایجاد کنند این درحالی است که ماموت های پشمالو تقریباً ده هزار سال پیش منقرض شدند. اگرچه کاملاً مشخص نیست که این ماموت های باستانی چگونه مرده اند، اما به طور گسترده شناخته شده که این فیل های منقرض شده قطب شمال احتمالاً در اثر تغییرات آب و هوایی و احتمالاً به دلیل شکار گسترده توسط انسان مرده اند.

در این راستا دانشمندان در تلاش برای ایجاد یک فیل به اصطلاح قطبی هستند تا بتوانند ژن های ماموت های پشمالو را از انقراض نجات دهند. علیرغم انقراض ماموت های پشمالو در هزاران سال پیش، محققان اخیرا دی ان ای ماموت ها را در یخ های دائمی قطب شمال کشف کرده اند که به خوبی حفظ شده است.

برای بازسازی این ماموت ها، دانشمندان دانشکده پزشکی هاروارد در بوستون، از نمونه دی ان ای جمع آوری شده ماموت های پشمالو و ترکیب آنها با دی ان ای فیل های آسیایی استفاده می کنند.

دانشمندان هاروارد فیل ‌هایی را از آسیا برای این عملیات بازسازی انتخاب کرده‌ اند، زیرا آنها از نزدیکان ماموت‌های پشمالو به شمار می روند. از طریق این فرآیند، دانشمندان ممکن است ژن های ماموت های منقرض شده را به زندگی بازگردانند.
این تیم از دانشمندان توسط جورج چرچ (George Church) استاد ژنتیک و زیست شناس دانشکده پزشکی هاروارد هدایت می شود. تحقیقات جدید آن ها نشان می‌ دهد که تلاش‌ ها برای احیای ماموت‌ های پشمالوی منقرض شده در حال حاضر قوی ‌تر از گذشته شده است.
چرچ تصریح کرد : آزمایش آنها لزوماً منجر به ایجاد فوری ماموت های زنده نمی شود. او گفت هدف آنها استفاده از ژن های ماموت ها در فیل های امروزی است. به گفته چرچ، این دوگانه های ماموت و فیل می توانند به حیات بازگشته و به بازسازی اکوسیستم های قطب شمال کمک کنند.

علاوه بر این، چرچ گفت که هیبریدهای جدید ماموت و فیل را باید فیل قطبی نامید. چرچ از این فیل ‌های قطبی انتظار دارد که نه تنها در قطب شمال زندگی کنند، بلکه از رشد سریع درختان که در حال حاضر در قطب شمال دیده می ‌شود، جلوگیری کنند.
به گفته چرچ، درختان از نفوذ دمای سرد و یخ زدن زمین جلوگیری می کنند. در بحبوحه تغییرات آب و هوایی و گرم شدن زمین، چرچ گفت که ذوب شدن یخ ها در قطب شمال پیامدهای تشدید کننده و فاجعه باری برای شرایط محیطی در دهه های آینده خواهد داشت. او در ادامه توضیح می دهد که مقادیر زیادی کربن و متان به دام افتاده در زیر یخ های دائمی قطب شمال می تواند تغییرات آب و هوا و گرمایش جهانی را تشدید کند.

به گفته محققان اگر تحقیقات روی فیل های قطب شمال موفقیت آمیز باشد، کربن و متان به دام افتاده نمی توانند به جو فرار کنند.

به گزارش سیناپرس، در حالی که به نظر می رسد این تحقیقات امیدوارکننده است، اما به تازگی بحث های اخلاقی نیز مطرح شده اند که آیا انسان ها باید ژن ها و دی ان ای حیوانات دیگر را ویرایش کند یا خیر. به گفته کارشناسان اخلاق زیست پزشکی، پروژه‌های مربوط به دستکاری ژنتیکی اغلب نگرانی‌ هایی را در مورد دخالت در طبیعت ایجاد می ‌کنند.

مترجم: کاظم فلاحی پناه
منبع: natureworldnews
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا