در پیام های مجازی خود حتما از ایموجی استفاده کنید

به گزارش سیناپرس، ایموجی ها از سوی مردم در سراسر جهان برای انتقال احساسات در پیام ها و کامنت های شبکه های مجازی مورد استفاده قرار می گیرند. تاکنون این ایموجی ها در تحقیقات مختلفی مورد استفاده قرار گرفته اند، اما کمتر تحقیقی در مورد اینکه این نشانه ها چقدر با حالات عاطفی انسان مطابقت دارند، انجام شده است.

در این راستا گاکا کوتسوزاوا (Gaku Kutsuzawa) پژوهشگر ژاپنی و و همکارانش، ۷۴  ایموجی صورت توئیتر را به ۱۰۸۲ فرد ۲۰ تا ۳۹ ساله ارائه کردند. برای تفسیر شکلک ‌های احساسی، نویسندگان از افراد خواستند که تفسیر خود از شکلک را ارزیابی کنند. برای درک بهتر این موضوع و کسب نتیجه دقیق تر، نویسندگان ایموجی ها را در شش گروه مجزا، از احساسات منفی قوی تا احساسات مثبت قوی، دسته بندی کردند.

ایموجی ‌های منفی قوی که عصبی بودن یا استرس را نشان می‌ دهند، شامل چهره‌ ای عصبانی، چهره ‌ای خسته، و چهره‌ ای که از ترس جیغ می ‌زند بوده و شکلک‌ های مثبت قوی که شادی یا هیجان را منتقل می ‌کردند، شامل صورت پوزخند، چهره ‌ای که با چشم‌ های قلبی می ‌خندد، و صورت در حال بوسه بود. نمونه‌ هایی از شکلک‌ های خنثی‌ تر و با برانگیختگی پایین ‌تر، چهره‌های کمی اخم یا کمی خندان را به تصویر می ‌کشند.

به گزارش سیناپرس، نویسندگان پیشنهاد می کنند که تفاوت در شکل دهان و چشم ممکن است نشان دهد که یک ایموجی چقدر مثبت است. به عنوان مثال، طی این مطالعه چهره خندان با چشمان رو به بالا نمره مثبت و به چهره عصبانی با چشمان رو به پایین نمره منفی داده شد.به گزارش خبرگزاریsinapress،  ایموجی‌ هایی که قوی‌ ترین برانگیختگی را، چه برای شکلک‌ های منفی و چه برای شکلک‌ های مثبت، برانگیختند، اغلب حاوی مواردی جانبی اضافی مانند اشک یا چشم‌ هایی به شکل قلب بودند. نویسندگان پیشنهاد می کنند که با توجه به ثابت بودن ایموجی ها، موارد جانبی اضافی ممکن است به تشخیص شدت احساسات کمک کند.

نویسندگان مطالعه فوق به این نتیجه رسیدند که ایموجی ها می توانند حالات عاطفی انسان را با جزئیات بیشتری نسبت به آنچه قبلاً گزارش شده بود نشان دهند و تحقیقاتی که به دنبال ارزیابی احساسات انسانی هستند ممکن است از ایموجی ها برای تعامل با شرکت کنندگان و غلبه بر موانع زبانی سود ببرند.

به گزارش سیناپرس، در نهایت با توجه به این که حروف و کلمات فاقد احساس بوده و اغلب گیرنده پیام بر اساس ذهنیت خود آن ها را تفسیر می کند، توصیه می شود در پیام های خود از ایموجی ها استفاده کنید تا بار منفی یا مثبت پیام ها به درستی به مخاطبین القا شود.
شرح کامل این پژوهش و یافته های به دست آمده از آن در آخرین شماره مجله تخصصی Scientific Reports منتشر شده است.

مترجم: احسان محمدحسینی

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا