شاسی بلند جدید مرسدس بنز آزمایش می شود

به گزارش سیناپرس، مرسدس بنز EQE SUV  با محصول جدید سدان بنز که پیشتر با عنوان  EQE سالن معرفی شده بود خواهر خوانده است و در آینده ای نزدیک در خط تولید خودروهای الکتریکی این شرکت آلمانی با نشان EQ تولید خواهد شد.
شاسی بلند EQE برای اولین بار در اواسط سال گذشته مورد آزمایش قرار گرفت  اما عکس های جدید حاکی از تغییرات و  پیشرفت های این خودرو پیش از انتشار تصاویر رسمی شرکت بنز است. همانطور که از عکس های گرفته شده پیداست، قسمت جلوپنجره این خودرو عاری از پوشش استتار بوده و به جای آن یک پوشش سیاه ساده تعبیه شده که احتمالاً به سنسورهای موجود اجازه می دهد تا به درستی آزمایش شوند. عکس‌ های جدید همچنین طراحی شیک ‌تری از چرخ‌ های آلیاژ آلومینیوم این خوردو  را نشان می‌ دهند که به احتمال زیاد برای کمک به بهبود کارایی آیرودینامیکی با کاهش کشش  جانبی طراحی شده است.


شاسی بلند EQE که با کد داخلی X294 در شرکت مرسدس بنز در حال توسعه است،  برخلاف شاسی‌ بلند فعلی EQC، مبتنی بر پلت ‌فرم سفارشی الکتریکی MEA خواهد بود و برای رقابت شدید با  تسلا مدل X و بس ام و iX3 آماده می ‌شود. 
با در نظر گرفتن این مدل، خط تولید مدل های EQ (الکتریکی) مرسدس بنز به هشت عدد افزایش می یابد که شامل خودروهای سدان، شاسی بلند و شاسی بلندهای شهری می شود. شرکت مرسدس متعهد شده است که تا سال  ۲۰۲۵ (مصادف با سال ۱۴۰۴ شمسی) تعداد ده مدل وسیله نقلیه تمام الکتریکی را روانه بازار کند که یکی از آنها خودروی  آفرود برقی EQG است که اخیرا تایید شده است.
انتظار می رود قدرت این خودرو با قدرت بیشتر، خودروی مدل EQC را با قدرت 402 اسب بخار و گشتاور 564 پوند بر فوت، تحت الشعاع قرار دهد. همچنین انتظار می رود که  برد رانندگی این مدل نیز به میزان قابل توجهی افزایش یابد. هدف  در نظر گرفته شده برای مدل EQE سالن ۶۰۰  کیلومتر است، اگرچه کاهش بازده آیرودینامیکی یک خودروی شاسی بلند ممکن است این براورد را کاهش دهد. برد EQC در حال حاضر بسته به مشخصات  اعلام شده بین ۳۷۱ تا ۴۱۶ کیلومتر  ذکر شده است.
مترجم: مهدی فلاحی پناه
منبع: autocar
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا