ماهواره ویژه ایستگاه فضایی چین به مدار رفت

به گزارش سیناپرس، شرکت علوم و فناوری هوافضای چین (CASC) به طور رسمی اعلام کرد ماهواره ویژه ارسال اطلاعات از ایستگاه بین المللی فضایی روی یک موشک حامل CZ-3B از مرکز پرتاب ماهواره ژی چانگ Xichang در ساعت ۱۲ و ۹ دقیقه دیشب به وقت محلی به فضا پرتاب شد.
این شرکت تصریح کرد که سامانه فوق همچنین برای بهبود عملکرد ماهواره‌ های سنجش از راه دور که در مدار پایین و متوسط زمین قرار دارند، استفاده خواهد شد. به گزارش سیناپرس، علاوه بر موارد فوق انتظار می ‌رود که بهره برداری از این سامانه قابلیت اطمینان پرتاب ‌های فضایی چین را بهبود بخشد.
ایستگاه فضایی ملی چین در ارتفاع حدود ۴۰۰ کیلومتری از زمین  در حال فعالیت بوده  پیش بینی می شود عمر مفید آن بیش از ده سال باشد. این ایستگاه فضایی مستقر در مدار زمین می تواند سه فضانورد یا حداکثر شش نفر را در صورت تغییر خدمه در خود جای دهد. این پایگاه مداری T شکل که دارای سه درگاه اتصال و ۶۶ تن وزن بوده و مجموع فضای داخلی آن ۱۱۰متر مکعب است. مقامات چینی می گویند انتظار می رود این ایستگاه فضایی در سال ۲۰۲۲ به صورت کاملا عملیاتی درآمده و امکان استفاده از آن با نهایت ظرفیت ممکن شود.
از سوی دیگر آژانس فضایی چین اعلام کرد که با توجه به قراردادهای همکاری بین المللی چین، این ایستگاه می تواند برای پروژه های بین المللی در دسترس قرار گیرد.

مترجم: حمید تعالی
منبع: tass

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا