ماری جوآنا موجب اختلال در خواب می شود

به گزارش سیناپرس، ماری ‌جوآنا یا همان حشیش اغلب یک روش انتخابی اشتباه برای افرادی است که تلاش می کنند تا خواب خود را به حد کافی رسانده و یا در برخی موارد برای افرادی که از اختلالات خواب رنج می برند، استفاده می شود. اما نتایج یک مطالعه جدید نشان می ‌دهد که مصرف این ماده ممکن است در واقع مشکلات خواب را در بین مصرف‌ کنندگان آن بدتر کند. افرادی که زیاد ماری جوانا مصرف می کنند نیز احتمالا مشکلات بیشتری برای خواب دارند. 
محققان در این رابطه هشدار می دهند که مصرف کنندگان معمولی ماری جوآنا ممکن است خیلی کم یا خیلی زیاد بخوابند. تحقیقات عادات خواب که روی ۲۱ هزار و ۷۲۹ مصرف کننده دائم و موقت این ماده انجام شد، نشان می دهد بیشتر افراد کمتر از ۶ ساعت خواب داشته اند و گروهی نیز بیش از ۹ ساعت می خوابیدند که به گفته پزشکان خواب زیاد نیز برای سلامتی مفید نیست.

به گزارش سیناپرس، مصرف کنندگان منظم ماری جوآنا نیز ۳۱ درصد بیشتر احتمال داشت که در دو هفته گذشته مشکل به خواب رفتن، خواب ماندن یا خواب زیاد داشتن را گزارش کنند. جالب اینجاست که کاربران ۲۹ درصد بیشتر احتمال داشت که مشکل خواب را با پزشک در میان بگذارند. 

مصرف کنندگان سنگین ماری جوآنا، به افرادی اطلاق می شود که استفاده از محصولات حشیش را در ۲۰ روز یا بیشتر از ۳۰ روز داشته اند. ۶۴ درصد از این افراد بیشتر احتمال داشت که خواب کوتاهی داشته باشند و ۷۶ درصد بیشتر ممکن بود که خوابیدن را بیش از حد در مقایسه با افراد غیر مصرف کننده حشیش تجربه کنند.
به باور متخصصین، افزایش شیوع مصرف حشیش و محرومیت از خواب، یک دلیل بالقوه برای نگرانی است.به گزارش سیناپرس، دکتر کریم لادا (Karim Ladha) از دانشگاه تورنتو، در مقاله ای اشاره می کند، علیرغم اینکه تحقیقات فعلی اثرات مختلط حشیش و فرمولاسیون های مختلف کانابینوئید را بر ساختار و کیفیت خواب نشان می دهد، این عوامل به شدت به عنوان درمان های آزمایشی تجویز شده و تجویز نشده برای اختلالات خواب مورد استفاده قرار می گیرند و این موضوع سلامت جامعه را به خطر می اندازد.  

مترجم: حمید تعالی
منبع: studyfinds

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا