استفاده از اسکوترهای برقی کلید کاهش تولید کربن

به گزارش سیناپرس، طی سال های گذشته استفاده از وسایل نقلیه سبز و مبتنی بر سوخت های پاک همچون خودروها و اسکوترهای الکتریکی در مناطق مختلف جهان رواج یافته و در این میان برخی کشورها مانند بریتانیا درگیر بحث های مرتبط با قانونی کردن یا عدم صدور مجوز استفاده از اسکوترهای برقی هستند.

مهمترین مشکل پیش روی وسایل نقلیه فوق، این است که این اسکوترها توانایی حرکت در پیاده رو، خیابان و همه مسیرها را داشته و مشخص نیست باید آن ها را تابع قوانین راهنمایی رانندگی دوچرخه ها، موتورها یا خودروها کرده یا باید قوانین جدید برای این وسایل نقلیه نوظهور وضع کرد. نتایج مطالعات جدید محققان مرکز پژوهشی Move Electric نشان می دهد صدور مجوز قانونی استفاده از اسکوترهای برقی تنها در بریتانیا می تواند از تولید  بیش از ۴۴ هزارتن دی اکسید کربن در سال جلوگیری کند. این میزان دی اکسید کربن، معادل انتشار سالانه آلاینده از ۲۹ هزار خودرو است.

گفتنی است محاسبات فوق بر اساس این واقعیت است که بیش از یک نفر از هر پنج راننده (۲۲٪) از ۵۰۷۸ فرد شرکت کننده در مطالعه اعلام کرده اند که قصد دارند سفرهای کوتاه با ماشین را با یک اسکوتر الکترونیکی جایگزین کنند. به گزارش سیناپرس، بر اساس آمار منتشر شده رسمی از سوی  وزارت حمل‌ و نقل بریتانیا اگر ۲۲ درصد از رانندگان این سفرها را با یک اسکوتر الکترونیکی جایگزین کنند، پس انداز دی اکسید کربن ایجاد شده معادل ۴۴۲۶۱ تن خواهد بود که برای درک دقیق تر این موضوع کافی است تصور کنید هر ماه معادل ۸۲۱ استخر شنا کربن کمتری تولید می شود.

در حال حاضر، اسکوترهای الکترونیکی فقط مجاز به استفاده در زمین های خصوصی یا در مناطق آزمایشی خاصی تحت نظارت مقامات محلی هستند. به گزارش سیناپرس، تحقیقات همچنین نشان می دهد که اسکوترهای الکترونیکی راه حلی مناسب برای کمک به کاهش آلودگی هوای شهرها هستند. البته به باور کارشناسان، موضوع قانونی کردن یا عدم صدور مجوز استفاده از اسکوترهای برقی به این سادگی هم نبوده و دولت ها باید موارد متعددی همچون ایمنی اسکوترهای الکترونیکی، وضع قوانین ویژه این وسیله نقیله، مالیات و بیمه را هم در نظر بگیرد.

مترجم: حمید تعالی
منبع: autocar
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا