به زودی فضاپیمای ویژه گردشگری آماده می شود

به گزارش سیناپرس، به تازگی شرکت انرجیا (Energia) که یک موسسه مالکیت صنعتی فدرال در روسیه محسوب می شود محصولی جدید از فضاپیماهای ویژه گردشگری را در سامانه اختراعات این کشور ثبت کرد. بر اساس اطلاعات موجود، این فضاپیما  یک فضاپیمای زیر مداری برای فراهم کردن شرایط اعزام گردشگران فضایی و پرش با چتر نجات در ارتفاع بالا  است.

در گزارش رسمی منتشر شده در رابطه با فضاپیمای فوق عنوان شده است: کنترل و طراحی فضاپیماهای چند منظوره انرجیا به این فضا پیما امکان برخاست و فرود عمودی داده و این راکت ویژه می تواند برای گردشگری فضایی، پرش با چتر در ارتفاعات زیر مداری و موارد دیگر مورد استفاده قرار گیرد.
توسعه دهندگان این فضاپیما اعلام کردند که حداکثر سرعت فضاپیمای گردشگری فوق الذکر در هنگام فرود به دلیل طراحی خاص آن و حضور سرنشینان غیر حرفه ای،  بیش از یک کیلومتر در ثانیه نخواهد بود.به گزارش سیناپرس، آنها خاطرنشان کردند: به دلیل سرعت کم و طراحی ویژه این فضاپیما، مشکل ایجاد حرارت زیاد وجود نداشته و  بار حرارتی بدنه این فضاپیما ناچیز است.

گردشگران مشتاق به سفرهای فضایی می توانند با کمک این وسیله نقلیه به بخش تحتانی مدار زمین رفته و علاوه بر تجربه دیدن زمین از فضا، امکان تجربه هیجان انگیز پرش با چتر نجات از فاصله یک صد کیلومتری سطح زمین نیز برای افراد علاقه مند، وجود دارد.

مترجم: حمید تعالی
منبع: tass
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا