آزمایش موفقیت آمیز واکسن کووید 19 بدون سوزن

به گزارش سیناپرس، بررسی های جدید متخصصان استرالیایی نشان می دهد که انجام واکسیناسیون علیه بیماری کووید 19 بدون استفاده از سرنگ و سوزن،می تواند بسیار موثرتر از روش های فعلی عمل کند.

محققان دانشگاه کوئینزلند استرالیا در یک ابداع جالب موفق به ساخت یک پچ تزریق واکسن شده اند که با موفقیت توانسته واکسن کووید 19 را به بدن موش های آزمایشگاهی اتقال داده و مصونیت بالایی نسبت به بیماری را در آن ها به وجود آورد.

آن ها برای این کار، یک پچ میکروآرایه با چگالی بالا یا اصطلاحا HD-MAP را توسعه داده و به کمک آن، واکسن هگزاپروی تولیدشده توسط دانشگاه تگزاس آمریکا را به موش ها تزریق کردند. به گزارش سیناپرس، این پچ که Vaxxas نام گذاری شده، قادر است با یک کلیک و بدون ایجاد هرگونه درد، محتویات واکسن را به بدن موجود زنده منتقل کند.

به گفته دانشمندان دانشگاه کوئینزلند، وقتی واکسن هگزاپرو از طریق به کارگیری پچ Vaxxas به جای سوزن تزریق شود، پاسخ‌های ایمنی بهتر و سریع‌ تری را ایجاد می‌کند.

آن ها می افزایند: این روش، بسیار کاربرپسند تر از سوزن است، چراکه شما تنها و به سادگی، روی اپلیکاتور این پچ که روی پوست قرار داده می شود، کلیک می‌کنید و از این طریق، 5000 برجستگی میکروسکوپی به شکلی نامحسوس واکسن را وارد بدن می‌کنند.

به گزارش سیناپرس، واکسن هگزاپرو که توسط پچ ابداعی دانشگاه کوئینزلند ارائه می‌شود، می‌تواند به طور چشمگیری به تلاش جهانی واکسیناسیون کرونا به ویژه برای میلیون ها نفر از افراد آسیب‌پذیر در کشورهای با درآمد کم و متوسط کمک کند.

به گفته محققان فوق، ما نشان داده‌ایم که این واکسن، زمانی که به صورت خشک روی یک پچ پوشانده شود، حداقل به مدت 30 روز در دمای 25 درجه سانتی گراد و یک هفته در دمای 40 درجه سانتیگراد پایدار است. بنابراین الزامات زنجیره سرد برای انتقال را ندارد.

آن ها افزوده اند: چشم انداز داشتن یک واکسن تک دوز که به راحتی قابل توزیع بوده و امکان استفاده توسط خود شخص را داشته باشد، بدون شک قابلیت های واکسیناسیون جهانی علیه همه گیری بیماری کرونا را تا حد زیادی بهبود می بخشد.

به گزارش سیناپرس، این یافته های جالب توجه و امیدبخش، در نشریه بین المللی Science Advances منتشر شده اند.

نویسنده: محمدرضا دلفیه
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا