ده اشتباهی که زندگی جنسی زوجین را دچار مشکل می کند

به گزارش سیناپرس، در زندگی زناشویی رابطه جنسی یکی از حساس ترین موضوعات به حساب می آید. افرادی که با همسر و شریک جنسی خود به مشکل بر می خورند و در فکر جدایی هستند اغلب وقتی موضوع رابطه جنسی آنها مطرح می شود، سکوت می کنند.

زوج هایی که رابطه جنسی خود را متوقف کرده اند دچار سردرگمی می شوند. آنها اغلب تمایلی ندارند که به طرف شریک خود نزدیک شده و وارد رابطه جنسی شوند. این افراد به طور کلی در مورد این موضوع و عواقبش می ترسند.
به گزارش سیناپرس، پژوهشگران با کمک افرادی که طی چند دهه گذشته شجاعت به خرج داده و راجع به تجارب شخصی خود در روابط جنسی صحبت کرده اند، لیستی از بایدها و نبایدهایی روابط جنسی تهیه کرده اند.

در اینجا به بیان فهرستی از رایج ترین دلایلی که باعث می شود زوج ها رابطه جنسی خود را متوقف کنند، می پردازیم:
•    ترس از رها شدن توسط شریک جنسی: افراد به طور کلی از اینکه برای شریک جنسی خود جذاب نباشند، می ترسند. این ترس آنها تنها نسبت به توقف رابطه جنسی نیست بلکه از جایگزینی و رها شدن می ترسند. آنها همچنین ممکن است از این که شریکشان در حال رابطه جنسی با فرد دیگری باشد، دچار ترس شوند. این ترس ها باعث قطع رابطه جنسی می شود. 
•    تبدیل شدن رابطه زوجین به یک توافق تجاری: ممکن است رابطه زناشویی افراد از حیطه عاشقانه خارج شده و فقط به رابطه ای در حد حفظ زندگی مشترک برسد، در این صورت بحث مشترک آنها هر مسئله ای به غیر از رابطه جنسی خواهد بود. آنها بیشتر روی مسائل مالی بحث می کنند و روز به روز رابطه جنسی اشان کمرنگ تر شدهتا به قطع کامل این رابطه می انجامد. 
•    داشتن احساس بد نسبت بدن خود: افرادی که با گذشت زمان نسبت به بدن خود احساس خوبی نداشته و حتی از بدنشان متنفر می شوند، باعث از بین رفتن رابطه جنسی با شریک زندگی خود نیز می شوند. همه ما باید بدانیم که با گذشت زمان، افزایش سن و بچه دار شدن، بدن انسان دچار تغییر می شود و نباید با افزایش حس بد، مشکلات زندگی زناشویی خود را بیشتر کنیم. باید با ورزش و رژیم غذایی مناسب به حفظ اندام و جذابیت خود کمک کرده و از این طریق از توقف کامل رابطه جنسی جلوگیری کنیم. 
•    ناراحتی در هنگام رابطه جنسی: زنان با افزایش سن دچار خشکی در ناحیه واژن شده و هنگام رابطه جنسی دچار درد و ناراحتی می شوند و این مسئله به از بین رفتن رابطه جنسی بین زوج ها منجر می شود. به گزارش سیناپرس، اگر زنان خجالت و شرمندگی را کنار گذاشته و این مشکل خود را با یک متخصص زنان در میان بگذارند به حفظ رابطه جنسی خود کمک خواهند کرد. 
•    خستگی: کار زیاد باعث خستگی شده و خستگی کاهش رابطه جنسی را در پی خواهد داشت. افراد باید در زندگی خود اولویت بندی داشته باشند و رابطه جنسی خود را در اولویت قرار دهند. 
•    کسالت: عدم تازگی و روال همیشگی رابطه جنسی ممکن است باعث کسالت یک یا دو طرفین رابطه جنسی شود. با کمک یک مشاور می توان نسبت به حل این مسئله اقدام کرد.
•    عدم اعتماد: در یک رابطه جنسی عدم اعتماد نقش بسیار مهمی در قطع رابطه خواهد داشت. هیچ یک از زوجین بدون داشتن اعتماد نمی توانند رابطه جنسی سالم داشته باشند. در صورتی که خدشه ای بر اعتماد هر یک از طرفین ایجاد شود، طرف مقابل باید نسبت به حل آن تلاش کند تا بتواند رابطه جنسی خود را بهبود بخشیده و از قطع کامل آن جلوگیری کند.
•    بهداشت بد: بهداشت شخصی نکته بسیار مهمی در رابطه جنسی است. اگر هر یک از طرفین این رابطه، در بهداشت شخصی خود از قبیل مسواک زدن و دوش گرفتن کوتاهی کند ممکن است رابطه جنسی خود با شریکش را دچار مشکل کند. در صورت ادامه دار بودن این مسئله، احتمال توقف اربطه جنسی وجود دارد.  
•    عصبانیت: افراد که از همسر خود عصبانی هستند بعید است که وارد رابطه جنسی شوند. زوجین باید پیش از تصمیم به رابطه جنسی، خشم و ناراحتی طرف مقابل خود را از بین ببرند. این مسئله ممکن است کمی زمان ببرد بنابراین در این شرایط عجله برای برقراری رابطه جنسی تصمیم درستی نیست. 
•    سبک های فرزندپروری متناقض: در سبک زندگی افراد مختلف بحث رابطه جنسی یا برقراری رابطه با جنس مخالف متفاوت است. افرادی که رابطه جنسی در خانواده اشان امری کثیف و ناهنجار تلقی می شود، در آینده در زندگی زناشویی خود با مشکل روبه‌رو خواهند شد. 

مترجم: مولود یوسفی 
منبع: psychologytoday

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا