انحصاری کردن تولید لوازم خانگی مافیا به وجود می آورد

دکتر حسن مرادی در گفتگو با خبرگزاری سیناپرس همدان، گفت: بالا بودن قیمت دلار برای شرکت هایی که مواد اولیه را وارد می کنند چالش بوده و باید با قیمت بالاتری مواد اولیه محصول را خریداری کنند.

وی اظهار کرد: بالا بودن قیمت دلار فرصتی برای شرکت ها فراهم کرده تا بتوانند محصولات خود را صادر و سود و درآمد بیشتری حاصل کنند.

مرادی با بیان اینکه شرکت های دانش بنیان  و شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری از نظر مالی توانایی زیادی ندارد؛ تصریح کرد: تورم بر شرکت های فعال درحوزه تحقیق و توسعه کمتر اثر می گذارد، مگر شرکت هایی که تولید محصول و تولید خدمت کنند .

رئیس پارک علم و فناوری استان همدان با بیان اینکه برخی شرکت ها که تمامی مواد اولیه خود را در داخل دارند و نیازی به واردات مواد اولیه ندارند، از وضعیت موجود به عنوان فرصت بهره مند می شوند، چرا که محصول تولیدی را می توانند صادر کنند.

وی تاکید کرد: سود و زیان هر شرکت بستگی به مواد اولیه شرکت داشته همچنین به نیروی کار شرکت بستگی دارد و اگر تمامی این موارد از داخل تامین شود محصول ارزان تمام می شود.

رئیس پارک علم و فناوری گفت: ممنوع کردن واردات لوازم خانگی خارجی در صورتی راه گشاست که بتوانیم محصول مشابه خارجی را در داخل تولید کنیم و این در حالیست که برخی قطعات باید از خارج وارد شوند و از طرفی انحصاری کردن تولید لوازم خانگی توان رقابت و کیفیت محصول را پایین می آورد و همچنین انحصاری کردن آن می تواند مافیا به وجود آورد.

وی گفت: مردم به دنبال کیفیت بوده،به عنوان مثال خودروهای خارجی از کیفیت بالاتری برخوردار هستند و انحصاری شدن آن موجب عدم کیفیت تولید خودرو شده به گونه ای که بعد از گذشت چندین سال هنوز در حال تولید خودروهای بی کیفیت ایرانی هستیم.

گزارش: زهرا فرامرزدوست

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا