چرا کلاغ ها اشیا براق را می دزدند؟

به گزارش سیناپرس، برای سال ها مردم عادی ادعا می کردند که کلاغ ها برای سرقت اشیا براق تلاش می کنند و نام این پرنده سیاه رنگ با سرقت عجین شده بود. نتایج یک مطالعه در سال ۲۰۱۴ میلادی نشان داد که این باور در مورد کلاغ ها اشتباه بوده و آن ها مواد غذایی را به اشیا براق ترجیح می دهند. 

این نتیجه گیری در حالی اعلام شد که بسیاری از پزوهشگران با آن مخالفت کردند، زیرا علاوه بر تجربیات مستقیم بسیاری از مردم، پژوهش های دیگری وجود دارد که نشان می دهد کلاغ ها واقعا اشیا براق را سرقت می کنند و این مساله موجب سردرگمی جانور شناسان شده است.

یافته های اخیر پژوهشگران اما نشان می دهد، کلاغ های بالغ وحشی هرگز به غیر از مواد غذایی چیز دیگری را جمع آوری، پنهان یا ذخیره نمی کنند. از سوی دیگر بر اساس همین مطالعات مشخص شد کلاغ های جوان اهل تحقیق و کنجکاوی بوده و دوست دارند اشیا مختلف را آزمایش و شناسایی کنند. به گزارش سیناپرس، به همین دلیل کلاغ های جوان اشیا مختلفی را زیر نظر گرفته و در این میان  اجسام براق ممکن است بیش از اشیا عادی، نظر آن ها را جلب کند. 

از سوی دیگر کلاغ ها به طور ذاتی علاوه بر اشیا براق، به اجسام کروی شکل نیز علاقه داشته و پژوهش ها نشان می دهد آن ها از این اشیا برای تحت تاثیر دادن جفت خود استفاده کرده و با کمک آن دل از کف معشوقه می ربایند. 

به گزارش سیناپرس، در مجموع می توان نتیجه گرفت که رفتار شیطنت آمیز کلاغ های جوان باعث شده است تا به همه کلاغ ها تهمت دزدی زده شود وگرنه کلاغ های عاقل و بالغ به سرقت اشیا براق و قیمتی علاقه ای نداشته و درگیر مسائل مهم تر زندگی خود هستند.

 مترجم: حمید تعالی
منبع: howitworksdaily

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا