جایزه ایکس پرایز گوگل و رقابت 140 میلیون دلاری دهها تیم برای تجاری کردن ماه

 به گزارش ایرنا از پایگاه اینترنتی space.com، جایزه ایکس پرایز گوگل به اولین تیمی که بتواند کاوشگری را بر روی ماه فرود آورد، آن را 500 متر بر روی سطح ماه حرکت دهد و فیلم های ویدیویی به سطح زمین بازگرداند ، تعلق می گیرد.همچنین کشف آب بر روی ماه یک جایزه 4 میلیون دلاری دارد.

تیم ها در ژاپن، آمریکا، برزیل، هند و آلمان این رقابت را به عنوان فرصتی برای بدست آوردن رهبری در بازاری می دانند که به پیش بینی مشاور اقتصادی لندن 1.9 میلیارد دلار در عرض یک دهه ارزش خواهد داشت.رقبا در نظر دارند که با حفاری پلاتین و عناصر خاکی کمیاب و با استفاده از آب ناشی از کلاهک های قطبی ماه زیستگاه هایی بسازند و در نهایت یک مسیر پرتاب برای ماموریت به مریخ ایجاد کنند.

تاکشی هاکامادا که گروه وی به نام هاکوتو در توکیو در حال ساخت یک کاوشگر برای فرود بر سطح ماه است، می گوید: ما تنها برای کسب این جایزه رقابت نمی کنیم بلکه این رقابت سرعت ابتکاراتی که منجر به تجاری سازی ماه می شود را افزایش می دهد.

وی افزود: برای مثال ممکن است که یک غار قمری برای سکونت ساکنان احتمالی ماه پیدا کنیم که این اطلاعات فروخته خواهند شد.

شرکت فضایی الون ماسک یا اسپیس ایکس در حال تجاری کردن سفرهای فضایی است؛ این شرکت محموله های فضایی را با استفاده از راکت فالکون 9 خود در مدار زمین قرار می دهد و برای دولت آمریکا و سایر کشورها پرتاب های خصوصی ماهواره انجام می دهد. به گفته پیتر دیاماندیس بنیانگذار این جایزه، یک جایزه نقدی مانند ایکس پرایز می تواند چند برابر مبلغ جایزه را به صورت سرمایه گذاری جذب کند و به تعریف اهداف دست یافتنی کمک کند.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا