تحقیق در کشور باید مأموریت محور باشد

سومین دوره تجلیل از برترین های جهاد دانشگاهی، صبح امروز (سه شنبه) با حضور دکتر رضا ملک زاده، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، دکتر محمدرضا واعظ مهدوی، مشاور رییس سازمان برنامه و بودجه در امور عدالت اجتماعی و توازن منطقه‌ ای، دکتر حمیدرضا طیبی، رییس جهاد دانشگاهی و جمعی از معاونین این نهاد برگزار شد.

رییس جهاد دانشگاهی در این مراسم عنوان داشت: به لطف خدا و با تلاش های جهادگرانه، تا به امروز کارهای بسیار خوبی در حوزه های پزشکی، کشاورزی، فنی و مهندسی در جهاد دانشگاهی صورت گرفته است. از منظر خود ما در جهاد دانشگاهی، این نهاد 25 سال است که به صورت حرفه ای وارد بحث تحقیق و فناوری شده و با مسائل و مشکلات این بخش کاملا آشنا هستیم.

طیبی افزود: اما بحث اصلی این است که آیا ما تصمیم به پیشرفت گرفته ایم یا خیر. فکر می کنم هنوز تصمیم نگرفته ایم. به لحاظ سیاسی به یک نقطه مشترک نرسیده ایم و مشکل اصلی ما، ایجاد نشدن تعامل بین سیاسیون کشور است.

رییس جهاد دانشگاهی تأکید کرد: البته طرز فکر جدیدی شکل گرفته و به جهاد دانشگاهی اعتماد کرده اند و این وظیفه ما است که کار با کیفیت و با قیمت مناسب ارائه دهیم. جهاد سالهاست که به صراحت اعلام کرده که به ما مأموریت های فناورانه و وام بدهید و بعد با خرید از ما، این وام را بازپس بگیرید.

طیبی بیان داشت: بشدت از پیشنهادهای دکتر ملک زاده برای کار در این 3 حوزه (دیابت، ژن درمانی، تولید دارو) استقبال می کنیم.

رییس جهاد دانشگاهی خاطر نشان کرد: تحقیق در کشور باید مأموریت محور باشد؛ مگر در کشور چقدر منابع در اختیار داریم که همه را به عنوان مثال در بخش دیابت یا سلول های بنیادی استفاده کنیم؟ به جهاد دانشگاهی چند مأموریت کلان بدهید؛ این نهاد موظف است که از امکانات دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی استفاده کرده و پاسخگو باشد و کارها را به نتیجه برساند. این مسأله در برنامه ششم گنجانده شده است. برنامه ششم توسعه جهاد دانشگاهی آماده شده و تمامی واحدها براساس نیازهای ملی کشور و مزیت های استانی، باید فعالیت داشته باشند.

 

 

گزارش: معصومه سوهانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا