اینستاگرام فضایی

 

در سال 2016 میلادی در ماموریت ایستگاه فضایی بین المللی، چهار فضانورد به نام های سرگئی ولکوف (Sergey Volkov)، تیم پیگ (Tim Peake)، جفری ویلیامز (Jeffrey Williams) و توماس پزكه (Thomas Pesquet) حضور داشتند  که طی این ماموریت عکس هایی زیبا از مناطق مختلف زمین تهیه کرده و در اینستاگرام منتشر کردند.

امروزه استفاده از شبکه های اجتماعی به صورت گسترده ای در بین مردم جهان رایج شده و با استفاده از این فن آوری، امکان به اشتراک گذاشتن تصاویر، نظرات و دیدگاه های افراد با سایر کاربران و دوستانشان فراهم شده است. گسترش این شبکه های اجتماعی به حدی است که در دورافتاده ترین روستاها و شهرها نیز امکان دسترسی به آن ها فراهم بوده و در این میان فضانوردان ساکن در ایستگاه بین المللی فضایی نیز از شبکه های مجازی مانند اینستاگرام برای انتشار برخی تصاویر خود استفاده می کنند.

زندگی روزمره در ایستگاه فضایی بین المللی اغلب بر اساس یک برنامه دقیق پیش می رود. سفر روزانه به دور زمین با سرعتی متوسط در حدود 27700 کیلومتر در ساعت، باعث می شود تا فضانوردان 16 طلوع و غروب خورشید را در طول هر روز تجربه کنند.

تا کنون و طی پانزده سال گذشته بیش از 250 نفر در این ایستگاه اقامت کرده اند، البته باید به این موضوع نیز اشاره کرد که حداکثر ظرفیت این ایستگاه شش نفر است.  ایستگاه بین المللی فضایی در مدار تحتانی زمین قرار داشته و معمولا در محدوده فاصله 330 کیلومتری تا 435 کلیومتری از سطح زمین مستقر است. پروژه ایستگاه بین المللی فضایی امکانات لازم جهت انجام آزمایش های علمی در خارج از جو زمین، عملیات مشاهده و بررسی و همچنین به عنوان یک ایستگاه میانی و رابط جهت سفر به ماه، سایر سیارات منظومه شمسی و یا سایر سیارک ها کاربرد دارد. بر اساس گزارش های منتشر شده توسط ناسا ، آزمایش های انجام شده در این ایستگاه بین المللی تاکنون سبب ایجاد دستاوردهای ارزشمندی در بهبود شرایط زندگی در کره زمین شده است . مهمترین این دستاوردها در حوزه ساخت و مطالعه واکسن ها ، امداد در شرایط بحرانی و حوادث جوی و کشاورزی است. در سال های گذشته شاهد این موضوع بودیم که فضانوردان ساکن در این ایستگاه فضایی از مناظر منحصر به فردی که تنها از این محل می توان آن ها را مشاهده کرد؛ تصویربرداری کرده و آن ها را منتشر می کنند.

زندگی روزمره در ایستگاه فضایی بین المللی اغلب بر اساس یک برنامه دقیق پیش می رود. سفر روزانه به دور زمین با سرعتی متوسط در حدود 27700 کیلومتر در ساعت، باعث می شود تا فضانوردان 16 طلوع و غروب خورشید را در طول هر روز تجربه کنند. در طول هر شبانه روز فعالیت های سخت در پیش روی آنها است و می توان گفت که برداشت و انعکاس عکس های شگفت انگیزو خیره کننده از سیاره زمین در شبکه های اجتماعی از فعالیت های هیجان انگیز آنها باشد.

در این گزارش بهترین عکس های اینستاگرام چهار فضانورد سرگئی ولکوف، تیم پیگ، جفری ویلیامز و توماس پزكه كه در سال 2016 میلادی در ماموریت ایستگاه فضایی بین المللی حضور داشتند، به نمایش در می آید.

مترجم: فاطمه کردی

منبع: tass

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا