باغبانی شهری در آپارتمان های کوچک با باغچه‌ های مدولار

آیا تا به حال در مورد شهری سرسبزتر و پایدارتر در ارتباط با محیط زیست طبیعی اندیشیده اید ؟ آیا تا به حال در مورد راه حل هایی در مورد اینکه چگونه زندگی خود را تغییر داده و با شهرمان تعامل داشته باشیم، اندیشیده اید ؟ اگر به مواد غذایی سالم تر و خوشمزه تر دسترسی داشته باشیم چه خواهد شد ؟ آنها را پرورش داده و حتی به اشتراک بگذاریم تصور آن خیلی مشکل نخواهد بود ، مگه نه ؟ با این روش زندگی سالم تر در زندگی مدرن شهری محق خواهد شد.

دیدن محصولات جدید و شرکت‌های تولیدکننده محصولات باغبانی (از دی‌آی‌وای و طرح‌های قابل شخصی سازی تاسیستم‌های باغبانی داخلی پلاگ- اند- پلی) افرادی که مجبور در زندگی شهری هستند را هیجان‌زده می کند. در زندگی شهری امروز داشتن فضا برای باغچه بیرون منزل رویایی بیش نیست، اما این سیستم باغبانی خودکار اجازه می دهد در هر فضایی به هر میزان که علاقه داشته باشید، باغچه های خود را داشته باشید و غذای سالم و اورگانیک خود را کشت و مصرف کنید.

ترویج باغبانی شهری در آپارتمان کوچک شما با باغچه‌های مدولار - فردانما - آینده صنعت کشاورزی و تولید مواد غذایی ۵

اینگونه طرح‌ها و ایده‌ها توانایی کشت محصولات کشاورزی با کیفیت مطلوب می تواند به بخش زیادی از مردم کمک نماید. تقریباً هر هفته یک ابزار یا گجت های‌تک جدید در این زمینه به بازار عرضه می‌شود که با توجه به نوع مواد اولیه به کار رفته در آنها، نوع طراحی و قابلیت‌های تولیدی، گویی که محصولات غذایی دنیای آینده هستند. وقتی چنین هوشمندی و خلاقیتی- فارغ از اینکه یک ایده کاملاً بدیع و یا تکرار طراح‌های قبلی است- برای رشد گیاهان و تولید غذا مورد استفاده قرار گرفته مشعوف می‌شویم.

ترویج باغبانی شهری در آپارتمان کوچک شما با باغچه‌های مدولار - فردانما - آینده صنعت کشاورزی و تولید مواد غذایی ۷

 «نوسیتی گروبد» یک محصول باغداری شهری جدید است که عملاً یک باغچه مدولار فتیله‌دار است. این محصول از مواد اولیه سبک (و نه پالت‌های قدیمی) ساخته شده و این قابلیت را دارد که به منظور حمل آسان به صورت مسطح درآید، همچنین برای نصب احتیاجی به هیچ ابزاری ندارد و به گونه‌ای طراحی شده که می‌توان برای بدست آوردن بیشترین فضای رشد گیاهان در کمترین فضای موجود، به سایر واحدها متصل شود.

ترویج باغبانی شهری در آپارتمان کوچک شما با باغچه‌های مدولار - فردانما - آینده صنعت کشاورزی و تولید مواد غذایی ۶

این باغچه‌ها می‌توانند میزان رطوبت خاک را به صورت خودکار در سطح بهینه نگه دارند و برای مدت ۳ هفته بدون آبیاری دوام آورند.

ترویج باغبانی شهری در آپارتمان کوچک شما با باغچه‌های مدولار - فردانما - آینده صنعت کشاورزی و تولید مواد غذایی ۲

نوسیتی خود را «بهترین سیستم باغداری شهری جهان» می‌داند.

نوسیتی گروبد یک آپشن برای بستر «خود- حاصلخیزی» نیز پیشنهاد می‌کند. این بستر همانند باغچه‌های سوراخ- کلیدی مجهز به برج ورمی کمپوست است که مانده‌های غذا در وسط آن قرار می‌گیرد.

 باغبانی شهری با یک باغچه مدولار چطور 

این سیستم به شما اجازه رشد، تولید، مصرف، کمپوست، ذخیره و استفاده مجدد را می دهد با این روش، به چرخه ی غذایی شخصی خود در محیط شهر دست می یابید بستر چنین کشتی همراه با یک روش منحصر به فرد آبیاری و مونتاژ آسان برای شما امکان کشت انواع میوه، سبزی و گیاهان دارویی را در همه جا فراهم می کند.

اما این سیستم چگونه کار می کند؟ با یک شلینگ مخزن آب پر می شود، گیاهان آب مورد نیاز خود را از رطوبت ایجاد شده دریافت می کنند شیارهای ایجاد شده بر بدنه این سیستم، موجب انتقال اکسیژن توسط ریشه به گیاه می شود و بدین طریق به تولید محصول مقاوم تر و سالمتر منجر می شود. این سیستم آبیاری تا سه هفته دوام می آورد، مشکلات رایج همچون آبیاری بیش از اندازه و یا بسیار کم در این سیسستم به چشم نمی خورد و هدر رفت آب توسط زه کشی تبخیری به حداقل می رسد. در حقیقت ۸۰ درصد مصرف آب نسبت به سیستم های زراعی مرسوم کاهش میابد.

ترویج باغبانی شهری در آپارتمان کوچک شما با باغچه‌های مدولار - فردانما - آینده صنعت کشاورزی وتولید مواد غذایی ۱۰

به گزارش فردانما،این سیستم  باغبانی شهری مناسب برای هر فضایی است و می توان بصورت تکی و یا بصورت ترکیبی در هر مکانی قرار گیرد. در کنار تولید و تجهیز سیستم باغبانی شهری ، آموزش نقش بسزایی را در این امر ایفا می کند و شهر را به طبیعت نزدیکتر می کند. این گروه آموزش های رایگانی در خصوص کشت سبزیجات و اصول باغبانی را ایجاد کرده و در اختیار عموم به صورت رایگان گذاشته اند. 

ترویج باغبانی شهری در آپارتمان کوچک شما با باغچه‌های مدولار - فردانما - آینده صنعت کشاورزی و تولید مواد غذایی ۳

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا