چرا هنگام بلند شدن و فرود هواپیما نمی توان از دستشویی استفاده کرد

بسیاری از ما پیش از پرواز با استرس فراوانی روبرو می شویم. این استرس در برخی از موارد با نوشیدن آب و نوشیدنی های زیاد و یا خوردن غذا همراه می شود و به همین دلیل نیز با ورود به هواپیما، به صورت بدیهی نیاز به استفاده از سرویس بهداشتی خواهیم داشت. با این وجود مهمانداران به ما اجازه نمی دهند که تا پایان فرایند برخواستن هواپیما از دستشویی استفاده کنیم که این امر بسیار ناخوشایند به نظر می رسد ولی دلیلی علمی برای آن وجود دارد.

دشوارترین بخش کار هوانوردی برای خلبانان، بلند شدن از زمین و فرود آمدن است و در این شرایط باید به نحوی عمل کرد که مرکز تعادل هواپیما به نحو پایداری برای خلبان قابل کنترل و شناسایی باشد.

باید گفت که دشوارترین بخش کار هوانوردی برای خلبانان، بلند شدن از زمین و فرود آمدن است و به همین دلیل نیز این زمان ها دارای اهمیتی بسیار بالا برای امنیت پرواز هستند. در این شرایط باید به نحوی عمل کرد که مرکز تعادل هواپیما به نحو پایداری برای خلبان قابل کنترل و شناسایی باشد و به همین دلیل نیز در این موارد حتی مهمانداران نیز بر روی صندلی هایی ویژه می نشینند تا تغییری در مرکز تعادل به وجود نیاورند.

البته ممکن است که فکر کنید که نشستن یک نفر در دستشویی نمی تواند تغییر چندانی در ساختار وزنی هواپیما داشته باشد ولی باید این نکته را در نظر داشت که در صورت صدور چنین مجوزی، ممکن است شاهد ایجاد صف در پشت دستشویی باشیم و به همین دلیل نیز بدون شک محور تعادلی هواپیما با اختلال روبرو خواهد شد.

دیگر مورد مهمی که در چنین قانونی موثر است، امکان آسیب دیدگی مسافران در هنگام برخواستن و فرود است. در این شرایط ممکن است تا ضربه هایی ناگهانی به واسطه تکان های هواپیما به وجود بیایند که مسافران به علت بستن کمربند ایمنی از آنها در امان خواهند بود ولی در محیطی مانند سرویس بهداشتی، این ضربه ها می توانند فرد را به اطراف پرتاب کرده و موجب آسیب دیدن او شوند.

البته به یاد داشته باشید که اگر شرایط شما به شدت اضطراری است، باید آن را فورا با مهماندار مطرح کنید زیرا مسلما خطر حضور شما در سرویس بهداشتی به مراتب کمتر از خطر کثیف کردن هواپیما و به هم زدن وضعیت هوایی داخل کابین خواهد بود.

منبع: gizmodo

 ترجمه: احمد محمد حسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا