برگزاری 32 رویداد استارتاپ ویکند در پاییز امسال

 27 شهر کشورمان در پاییز امسال میزبان برگزاری 32 رویداد استارتاپ ویکند خواهند بود که به همت مرکز شتاب دهی و نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار می شود.

براساس برنامه ریزی های صورت گرفته، شهرهای ارومیه، بجنورد، رفسنجان، صدرا، شهرکرد، کرمان، بندرترکمن، بوشهر، بیرجند، مشهد، کرمانشاه، گرگان، زنجان، سنندج، قزوین، نیشابور، یزد، اهواز، اصفهان، شیراز، بابلسر، رشت، اراک، زاهدان، شوشتر و ایلام شهرهای میزبان این استارتاپ ویکندها هستند.

براین اساس در تاریخ های 8 تا 10 مهرماه دو رویداد استارتاپ ویکند در تهران و ارومیه برگزار می شود و از تاریخ 15 تا 17 مهرماه، چهار رویداد استارتاپ ویکند در شهرهای بجنورد، رفسنجان و تهران برگزار می شود و تهران در این زمان میزبان دو رویداد خواهد بود.

همچنین تهران از 22 تا 24 مهرماه نیز شاهد برگزاری رویداد استارتاپی دیگر است و پایان بخش رویدادهای استارتاپ ویکند مهرماه، شهر صدرا است که از 29 مهر تا اول آبان ماه این رویداد را برگزار خواهد کرد.

شهرکرد آغازگر استارتاپ ویکندهای آبان ماه خواهد بود که این رویداد را از 6 تا 8 آبان برگزار می کند.

هفته سوم آبان ماه نیز دو رویداد استارتاپ ویکند به تاریخ 20 تا 22 آبان ماه در شهرهای کرمان و بندرترکمن برگزار خواهد شد.

اما هفته پایانی آبان ماه با هفته کارآفرینی همزمان خواهد شد و مانند سال گذشته رویدادهای استارتاپ ویکندی که در این تاریخ برگزار می شود با رویدادهای جهانی استارتاپ ویکند کارآفرینی به رقابت می پردازند.

از 27 تا 30 آبان ماه در هشت شهر بوشهر، بیرجند، مشهد، کرمانشاه، گرگان، زنجان، سنندج و قزوین استارتاپ ویکند برگزار می شود.
هفته آغازین آذرماه نیز در ادامه هفته جهانی کارآفرینی، پررویداد خواهد بود و در 10 شهر ایران به طور همزمان رویداد استارتاپ ویکند برگزار خواهد شد.
شهرهای میزبان استارتاپ ویکند از 4 تا 6 آذرماه نیشابور، یزد، اهواز، اصفهان، تهران، شیراز، ارومیه، بابلسر، رشت و اراک هستند.
پایان بخش رویدادهای استارتاپ ویکند فصل پاییز، شهرهای زاهدان، شوشتر و ایلام هستند که در تاریخ 25 تا 27 آذرماه این رویداد را به طور همزمان میزبانی می کنند.

استارتاپ ویکند ( Startup Weekend) یک رویداد آموزشی تجربی در سراسر دنیاست که در سه روز متوالی در انتهای هفته برگزار می شود.

استارتاپ در واقع، شرکت های نوپایی هستند که با یک ایده ساده و اولیه شروع می کنند، بسرعت رشد می یابند و به درآمدزایی می رسند که از جمله موفق ترین استارتاپ های جهان می توان به گوگل، مایکروسافت و اپل اشاره کرد. 

استارتاپ ها معمولا نیاز به سرمایه اولیه هنگفتی ندارند و به کمک فناوری توسعه پیدا می کنند اما برای موفقیت آنها تکنیک های متفاوتی مورد نیاز هست که باید آموخته شود.

استارتاپ ویکند چگونه فعالیت می کند؟

معمولا در هر استارتاپ ویکند 100 نفر حضور دارند که در قالب تیم های مختلف به ارائه ایده خود می پردازند و با رای گیری 10 ایده برتر برای حضور در رقابت انتخاب می شوند.

کسانی که در استارتاپ ویکند حضور دارند سه نوع تخصص دارند؛ اول کسانی که تخصص فناوری اطلاعات و ارتباطات ICT دارند و به نوعی برنامه نویس هستند.دوم افرادی که در حوزه گرافیک تخصص دارند و دسته سوم افرادی هستند که متخصصان کسب و کارند و ترکیب این سه باعث می شود تا ایده ای پرورش یابد.

افراد صاحب ایده باید ترکیب مناسبی از این سه تخصص را در تیم خود جمع آوری کنند و اگر تیمی که جمع شده تناسب نداشته باشد، وظیفه نماینده استارتاپ ویکند این است که این تناسب تیم ها را برقرار کند.

در این مرحله و با نهایی شدن ترکیب تیم ها در پایان چهارشنبه شب، 10 تیم شناخته شده و آماده می شوند تا فردا کار را به صورت جدی کلید بزنند.

ادامه کار از صبح روز پنجشنبه از سر گرفته می شود و تا بعدازظهر جمعه ادامه می یابد.

بنابراین در روز دوم گروه ها از اول صبح در مکانی که برایشان تدارک دیده شده حاضر شده و با امکاناتی که در اختیار دارند شروع به اجرایی کردن ایده خود می کنند.

در این بین مربیان صاحب تخصص های مختلف یا دارای سابقه ایجاد استارت آپ برای اجرایی کردن ایده ها به راهنمایی و کمک تیم ها می آیند.

با آغاز جمعه که روز پایانی این رقابت هاست تیم ها دوباره دور هم جمع شده و آخرین تلاش ها را در جهت تولید نمونه اولیه محصولشان انجام می دهند و آماده ارائه آن در حضور داوران می شوند. 

بعدازظهر جمعه، زمان بررسی ایده ها و محصول اولیه حاصل از آن ایده است و گروه ها با ارائه توضیحات در زمینه های فنی و توجیه اقتصادی طرح، ارزشی که ارائه می دهد و افرادی که به عنوان مصرف کنندگان نهایی در نظر گرفته شده اند از طرح خود دفاع می کنند و در نهایت سه تیم برتر با رأی نهایی هیات داوران انتخاب می شوند.

به گزارش ایرنا از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،علاقمندان برای اطلاع از مکان و زمان بندی برگزاری این رویدادها می توانند به سایت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و فناوری به نشانی http://farhang.isti.ir/ مراجعه کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا