• اینتل-رکورد-سرعت-ذخیره‌سازی-را-با-اولین-حافظه-Optane-SSD-ظرفیت-بالا-شکست چهارشنبه 09 فروردین 1396 - 23:24:43

اینتل رکورد سرعت ذخیره‌سازی را با اولین حافظه Optane SSD ظرفیت بالا شکست

شرکت اینتل با معرفی اولین نسخه‌ی تجاری حافظه‌ی ۳۷۵ گیگابایتی Optane SSD با سرعت فوق‌العاده، رکورد شکنی کرده است.

• محاسبه-با-کلیه-انسان چهارشنبه 09 فروردین 1396 - 19:56:49

ساخت رایانه زیستی از سلول‌های بنیادی کلیه

محاسبه با کلیه انسان

سینا‌پرس: محققان دانشگاه بوستون موفق شدند راهی برای وادار کردن سلول‌های بنیادی کلیه انسان به پیروی از دستورات الگوریتمی پیدا کنند.

• ترامپ-جهان-را-به-آتش-می‌کشد؟ چهارشنبه 09 فروردین 1396 - 19:32:33

ترامپ قوانین اقلیمی اوباما را لغو کرد

ترامپ جهان را به آتش می‌کشد؟

سینا‌پرس: روز گذشته دونالد ترامپ درفرمانی که آن‌را استقلال انرژی نامیده است، قلم نقض برتمامی تمهیدات دولت اوباما در زمینه انرژی پاک کشید. این فرمان او علاوه بر طبعات جدی برای محیط‌زیست آمریکا، تهدید کننده اقلیم زمین و همچنین توافقنامه اقلیمی پاریس است.

• تاکید-اسلو-و-تهران-بر-گسترش-همکاری-های-فی-مابین-در-زمینه-محیط-زیست چهارشنبه 09 فروردین 1396 - 15:13:53

در جریان دیدار سفیر ایران با وزیر اقلیم و محیط زیست نروژ صورت گرفت؛

تاکید اسلو و تهران بر گسترش همکاری های فی مابین در زمینه محیط زیست

' ویدار هلگسن' وزیر اقلیم و محیط زیست نروژ روز چهارشنبه در جریان دیدار با محمد حسن حبیب اله زاده سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسلو، بر اهمیت گسترش همکاری دو کشور در پیشبرد توافقات زیست محیطی و کاهش آلودگی های ناشی از صنعت نفت و گاز تاکید کرد.

• نانوحسگری-ارزان-با-قابلیت-رصد-همزمان-چند-گاز-مختلف چهارشنبه 09 فروردین 1396 - 14:53:03

نانوحسگری ارزان با قابلیت رصد همزمان چند گاز مختلف

سینا‌پرس: یک شرکت تولیدکننده نانوحسگر گازی اعلام کرد که محصول آن‌ها قابلیت تشخیص چند گاز سمی مختلف را به صورت همزمان داراست. این فناوری ابعاد کوچکی داشته و می‌توان آن را به صورت انبوه تولید کرد.

• چرا-مردان-بیشتر-از-زنان-سیگار-می-کشند؟ چهارشنبه 09 فروردین 1396 - 14:38:28

نقش جنسیت در گرایش به مصرف دخانیات

چرا مردان بیشتر از زنان سیگار می کشند؟

سینا‌پرس: تحقیقاتی که تفاوت های جنسیتی در مصرف دخانیات در میان اقوام شکارچیان گرداورنده و برابری خواه را بررسی می کند نشان می دهد با وجود این که مردان و زنان به طور مساوی تحت تاثیردخانیات هستند اما مردان بیشتر از زنان تمایل به کشیدن سیگاردارند.

• کشف-امواج-عظیمی-به-بزرگی-زمین-در-خورشید چهارشنبه 09 فروردین 1396 - 14:16:39

کشف امواج عظیمی به بزرگی زمین در خورشید

محققان امواج عظیم مغناطیسی را در خورشید شناسایی کرده اند که مشابه آن در اطراف زمین نیز وجود دارد.

• امکان-بازیابی-بینایی-در-شبکیه-چشم-موش-با-نانوسیم‌ها-سیلیکونی چهارشنبه 09 فروردین 1396 - 14:04:42

امکان بازیابی بینایی در شبکیه چشم موش با نانوسیم‌ها سیلیکونی

سینا‌پرس: یک تیم تحقیقاتی از شرکت نانوویژن بیوساینس (Nanovision Biosciences) و دانشگاه کالیفرنیا با استفاده از نانوسیم‌های سیلیکونی موفق به ساخت پروتزی شدند که می‌توان از آن برای بازیابی بینایی در شبکیه چشم استفاده کرد.

• سوسک‌صحرا،-الهام-بخش-تأسیس-چند-شرکت-نوپا چهارشنبه 09 فروردین 1396 - 13:40:46

سوسک‌صحرا، الهام بخش تأسیس چند شرکت نوپا

سینا‌پرس: چند شرکت نوپا با الهام از نوعی سوسک صحرایی، اقدام به ارائه فناوری نانوپوشش به بازار کرده‌اند. ان‌بی‌دی نانوتکنولوژیز موادی به پلاستیک‌ها افزوده است که باعث ایجاد خواص ضدلک و ضدآب در آن‌ها می‌شود.

• اسپوتنیک:-جامعه-آینده-با-بحران-تغییرات-ژنتیکی-مواجه-خواهد-شد چهارشنبه 09 فروردین 1396 - 13:18:02

اسپوتنیک: جامعه آینده با بحران تغییرات ژنتیکی مواجه خواهد شد

پایگاه خبری اسپوتنیک روسیه نوشت: آکادمی علوم آمریکا، اجازه تغییر ژنتیک در جنین انسان را به منظور تصحیح ژنوم ها با هدف جلوگیری از تولد کودکان مبتلا به بیماری های سنگین ژنتیکی صادر کرد، اما اکنون از انتخاب رنگ چشمان، مو و پوست جنین هم صحبت می شود.