فرآیند ثبت اختراعات و مالکیت صنعتی به قوه مجریه محول شود

به گزارش ایرنا از شورای عالی انقلاب فرهنگی، جلسه 159 کارگروه مشورتی ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور به ریاست دکتر منصور کبگانیان در محل دبیرخانه شورا برگزار شد.

در این جلسه که به بررسی تشریح وظایف کمیسیون علمی و فناوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی اختصاص داشت، گزارش مهم ترین اقدامات و اولویت های در دست اقدام این کمیسیون ارائه شد.

در این گزارش اشاره شد که کمیسیون علمی و فناوری در سال 89، با توجه به احساس نیاز به وجود این کمیسیون و با ادغام کمیته آموزش عالی و نخبگان و ذیل 18 اولویت و 12 شرح وظیفه آغاز به کارکرد.

در بخش دیگری از این گزارش هماهنگی با ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور به منظور بررسی و پیشنهاد اصول کلی و سیاست های حاکم بر مراکز علمی و آموزش عالی و ارائه نظریه های مشورتی به دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در موضوعات مهم به منظور ارتقای جایگاه علم و فناوری به عنوان اهم برنامه ها و عملکردهای این کمیسیون مورد اشاره قرار گرفت.

بررسی اساسنامه جشنواره علم و فناوری ربع رشیدی و تأثیرات متقابل فناوری و سبک زندگی هم به عنوان دیگر اقدامات کمیسیون علمی و فناوری در این گزارش عنوان شد.

در ادامه جلسه کارگروه مشورتی ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور و در بخش پیش از دستور پس از بحث و بررسی پیرامون موضوع ساماندهی مسأله مالکیت صنعتی و ثبت اختراعات و علائم تجاری، از کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی درخواست شد تا در تصویب این لایحه، مفاد نقشه جامع علمی کشور مبنی بر محول شدن موضوع ثبت اختراعات و مالکیت صنعتی به قوه مجریه را بیشتر مورد توجه قرار دهد.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا