کارت های هوشمند ملی تا چهار ماه آینده تحویل داده خواهد شد

در این خصوص سیف الله ابوترابی -سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور در گفت وگو با سیناپرس اظهار کرد: از آغاز پروژه کارت هوشمند ملی بیش ازپنجاه وپنج میلیون هفتصد هزار نفر ثبت نام کردند که سازمان ثبت احوال برای چهل و شش میلیون و چهارصد هزار نفر کارت هوشمند ملی صادر کرده و برای آنها ارسال کرده است.با این وجود در حدود9 میلیون نفر در یک سال گذشته در نوبت صدور هستند که تاکنون این امر میسر نشده است.

ابوترابی ادامه داد: دلیل اصلی اینکه تعدادی از ثبت نام کنندگان هنوز کارت هوشمند ملی خود را دریاف نکرده اند این است که وارد کردن مواد اولیه بدنه کارت هوشمند از خارج کشور با مشکلاتی مواجه شد و به همین دلیل این کارت ها تاکنون آماده نشده است.

با این وجود تصمیم گرفته شد بدنه کارت های هوشمند در داخل کشور تولید شود و به همین دلیل چاپخانه دولتی فعالیت های خود را افزایش دادند تا کارت های هوشمند ملی هرچه زودتر به دست ثبت نام کنندگان برسد.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور تصریح کرد: تاکنون چاپخانه های داخلی در حدود چهار صد هزار کارت هوشمند ملی با همان کیفیت خارجی تولید کرده اند که این تعداد کارت در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.

ما تأکید داشتیم که کیفیت کارت های تولید داخلی باید در طراز با کارت های خارجی باشد که در عمل نیز این اتفاق رخ داد و کارت های تولید شده داخل کشور از نظر کیفیت مانند کارت های خارجی است. در نتیجه این کارت ها  هم از نظرمحتوا و هم از نظر شکل ظاهری هیچ تفاوتی با کارت های خارجی ندارد.

ابوترابی خاطر نشان کرد: پس از مشکلات خارجی که بین ایران و برخی از کشورها درعرصه بین المللی به وجود آمد و تحریم هایی که برعلیه ایران وضع شد وارد کردن مواد اولیه کارت هوشمند ملی با مشکلاتی مواجه شد. البته این مسأله در نهایت برای ما به یک فرصت تبدیل شد که بتوانیم این کارت ها را در داخل کشور تولید کنیم که در نهایت نیز این اتفاق رخ داد.

به گزارش سیناپرس، واقعیت این است که مواد پلی کربنی در داخل کشور وجود ندارد و ما باید آن را وارد می کردیم.با این وجود با  تکیه به جوانان تحصیل کرده و ظرفیت های داخلی ما موفق شدیم در این زمینه به خودکفایی برسیم و این کارت ها را در داخل کشور تولید کنیم.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور درباره زمان تحویل کارت های هوشمند ملی گفت: خوشبختانه با دستور رییس جمهور اعتبار لازم به این پروژه واگذار شده و در این زمینه مشکل جدی وجود ندارد. در شرایط کنونی ما در مرحله انتقال وجه به شرکت های تولید کننده هستیم و به احتمال زیاد تا پایان امسال تولید انبوه کارت های هوشمند ملی آغاز خواهد شد.

در شرایط کنونی ما ظرفیت تولید دو میلیون و پانصد هزار کارت در ماه را فراهم کرده ایم و اگر چاپخانه های دولتی در آینده با مشکلات جدی مواجه نشوند و بدنه کارت ها را براساس برنامه ریزی های صورت گرفته تولید کنند می توانیم تا چهار ماه آینده کارت های هوشمند ملی را به متقاضیان تحویل بدهیم.

گفتگو: احسان انصاری

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا