بهینه سازی سایت ها با کمک دانش ایرانی

پویا پور محمد، مدیر عامل بهینه سازان برخط تارنما درباره این فناوری به سیناپرس گفت: مدیران وب سایت ها و سئو کاران به طور پیوسته نیاز دارند تا سایت های خود را بررسی و خطاهای آنها را پیدا و اصلاح کنند. همچنین آنها باید برای ارایه موضوع های مورد نظر خود در موتورهای جستجوگر گوگل به رتبه های بالاتر و بهتر دست پیدا کنند.

این کارشناس ارشد رشته کامپیوتر، «تولید محتوا» و «بهینه سازی وب سایت و SEO» را از مهمترین اهداف اجرای این طرح عنوان کرد و افزود: اغلب این افراد به دنبال کلمات کلیدی هستند تا در موتورهای جستجوگر رتبه بالایی پیدا کنند اما کلمه کلید تنها کافی نیست و آنها نیاز به برخی ابزارها دارند که باید خودشان آن را انجام دهند یا با پرداخت هزینه، این وظیفه را به شرکت ها محول کنند. در حالی که آنها می توانند با صرف هزینه ای کمتر، پنل و ابزار مورد نیازشان را تهیه و رتبه گوگل شان را بهبود بخشند.

وی اظهارداشت: داشبورد طراحی شده این طرح می تواند خدماتی مانند« حسابرسی خطاهای سایت»، « رتبه کلمات کلیدی خود و رقبا»، «بررسی سرعت سایت»، « وضعیت بک لینک»، « آنالیز سایت در نتایج گوگل» و « خطاهای کاوش گوگل» را ارایه کند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا اکنون این طرح قابل رقابت با نمونه های مشابه خارجی است؟ به سیناپرس گفت: این طرح با داشتن چنین ویژگی ایی ( ارایه به صورت پنل) تاکنون نمونه مشابه داخلی نداشته است اما حدود بیست تا سی رقیب خارجی در این حوزه دارد. هرچند در حال حاضر در بحث سئو وابسته به گوگل هستیم و با اعمال تحریم ها، برخی از شرکت ها از امکانات بیشتری برخوردار هستند اما هم اکنون برخی از قسمت های این فناوری با توان و نوآوری متخصصان این مجموعه بومی شده است. شاید اکنون از نظر ارایه کیفیت از 10 رقیب پیشروی این حوزه عقب تر باشیم اما محصول ما قابل رقابت با بسیاری از نمونه های مشابه خارجی است.

پور محمد به شرایط تحریم اقتصادی ایران اشاره کرد و گفت: هرچند تحریم ها اکنون شرایط را برای ارایه محصولات داخلی مساعد کرده است (زیرا کاربران قادر به استفاده از نمونه های خارجی نیستند) اما اعمال آنها باعث شده تا ما نتوانیم به صورت قانونی با شرکت های وابسته به گوگل همکاری داشته باشیم و از خدمات آنها استفاده کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر هدف اصلی ما، اجرای کامل این طرح در کشور است اما در آینده ای نزدیک قصد داریم با اجرای این طرح در کشورهای هدف( عمدتا کشورهای همسایه)، ارز آوری نیز به همراه داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: توسعه این فناوری با اعمال حمایت های بیشتر دولتی، سریعتر اتفاق می افتد اما متاسفانه در حال حاضر خدماتی که دولت ارایه می دهد، چندان حرفه ای نیست و نیازهای اصلی ما را پوشش نمی دهد؛ کمک های مستقیم مالی و ارایه وام از جمله نیازهای معمولی هستند. دولت باید برای دیگر نیازهای متخصصان ما همکاری های لازم را داشته باشد.

گزارش: فرزانه صدقی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا