تجربه مریخ با هتلی در دل صحرای نمک

در سال‌های اخیر وسوسه سفر به مریخ و اقامت در این سیاره در ذهن بسیاری از افراد به‌طورجدی شکل‌گرفته و این رویایی که روزگاری دور از دسترس بود، دیگر غیرمحتمل نبوده و انتظار می‌رود طی سال‌های آینده به واقعیت تبدیل شود.البته هنوز امکان اقامت در مریخ برای انسان فراهم نبوده و اصولاً هنوز هیچ فضانوردی پایش را در این سیاره نگذاشته است.

به‌تازگی یک مجموعه اقامتی در کشور بولیوی اقدام به ساخت هتلی کرده است که می‌تواند فضایی شبیه به اقامت در مریخ را برای میهمانان خود فراهم کند. هرکسی که در این زمینه دارای علاقه بوده و می‌خواهد تجربه‌ای مشابه زندگی در مریخ داشته باشد، باید به لژ کاچی (Kachi Lodge) مراجعه کند.

این هتل واقع شده در صحرای نمکی، دارای سیستم انرژی و تأمین آب خاص خود است که باانرژی خورشیدی کار می‌کند. در خارج از هتل، شرایطی واقعاً شبیه به سطح مریخ در انتظار میهمانان بوده و آن‌ها می‌توانند گشت‌وگذارهای متعددی مانند کوهنوردی و پیاده‌روی در دامنه‌های قله آتش‌فشانی داشته باشند.

این اقامتگاه با فضایی سورئال و البته بسیار مدرن و مجهز به گنبدی شبیه به سازه‌های فضایی در دشت نمکزار اویونی Uyuni salt flats واقع در کشور بولیوی ساخته‌شده است. این دشت نمکزار به‌عنوان بزرگ‌ترین دشت نمکین دنیا به شمار رفته و مساحتی بالغ‌بر 10489 کیلومترمربع را در بردارد. این صحرا در نزدیکی مرز بولیوی با کشورهای آرژانتین و شیلی واقع‌شده است.

در کوه‌پایه قله آتش‌فشانی 5181 متری تونوپا (Tunupa) شش سوئیت اقامتی یک سالن غذاخوری گنبد دار و تالاری مرکزی توسط مجموعه گردشگری Amazing Escapes ساخته‌شده است. این مجموعه، توسط یک شرکت سوئیسی ساخته‌شده که متخصص در ارائه تجربیات منحصربه‌فرد و تکرار نشدنی در زندگی است.

این هتل واقع شده در صحرای نمکی، دارای سیستم انرژی و تأمین آب خاص خود است که باانرژی خورشیدی کار می‌کند. در خارج از هتل، شرایطی واقعاً شبیه به سطح مریخ در انتظار میهمانان بوده و آن‌ها می‌توانند گشت‌وگذارهای متعددی مانند کوهنوردی و پیاده‌روی در دامنه‌های قله آتشفشانی داشته باشند.

در طول فصل مرطوب، بستر دریاچه با آب پر می‌شود و میهمانان می‌توانند با قایق روی سطح دریاچه نمکی به گشت‌وگذار بپردازند. علاوه بر موارد فوق، این بخش از کوهستان‌های بولیوی، یکی از مرتفع‌ترین بخش‌های جهان بوده و همچنین دارای جاذبه‌های باستان‌شناسی منحصربه‌فردی است.

به گزارش سیناپرس،در این کوه یک محوطه مربوط به دوران پیش از ورود سفیدپوستان به قاره آمریکا قرار دارد که در آن تعدادی مومیایی از عصر اینکاها باقی‌مانده است. علاوه بر این موارد، شب‌های این صحرا بسیار شگفت‌انگیز بوده و رصد ستارگان و تماشای کهکشان‌ ها ازجمله دیگر جاذبه‌های هتل مریخی به شمار می‌رود.

برای دسترسی به این هتل باید از طریق یک پرواز مستقیم از شهر لاپاز (La Paz) به اویونی کاچی آمده و سپس با جیپ‌های مخصوص حدود 90 کیلومتر در دل صحرا پیش رفت. البته هزینه اقامت در این هتل عجیب، نسبتاً زیاد بوده و حدود شبی هزار دلار خواهد بود.به گزارش سیناپرس، حداقل زمان اقامت در این مجموعه نیز دو شب است و به‌این‌ترتیب شاهد هستیم که اقامت در این مجموعه، هزینه نسبتاً زیادی در بردارد. از اردیبهشت تا آذرماه آب‌وهوای این منطقه خشک و گرم بوده و فصل مرطوب از دی‌ماه تا فروردین ادامه دارد.

مترجم: احسان محمدحسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا