افتتاح فازنخست آزمایشگاه جامع تحقیقاتی دانشگاه پزشکی تهران در 31خرداد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دکتر مسعود یونسیان افزود: فعالیت این آزمایشگاه به شکل غیررسمی مدتی است آغاز شده و در پایان خرداد ماه افتتاح رسمی آن را خواهیم داشت.

وی، شروع فرآیند راه اندازی آزمایشگاه جامع تحقیقاتی را سال 1386 خواند و افزود: در پی تصمیم کلی نظام بهداشت و درمانی کشور، دانشگاه هایی که به عنوان قطب شناخته می شوند موظف شدند آزمایشگاه جامع راه اندازی کنند تا به هیات علمی، دانشجویان و پژوهشگر خدمات مناسب ارائه دهد.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه با اشاره به ساختمان آزمایشگاه جامع تحقیقاتی به مساحت 10 هزار و 300 مترمربع گفت: این ساختمان در 11 طبقه (8 طبقه فضای مفید آزمایشگاهی است) ساخته شده که طبقه اول آن به آزمایشگاه معاونت غذا و دارو اختصاص دارد. 

یونسیان ادامه داد: در حال حاضر تجهیزاتی که تاکنون خریداری شده در طبقات 4 و 5 مستقر و سایر طبقات برای توسعه فعالیت های آینده آزمایشگاه در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به هزینه های انجام شده با اعتباری بیش از 200 میلیارد ریال گفت: تجهیزات آزمایشگاه جامع تحقیقاتی از منابع داخل و خارج دانشگاهی (با حمایت وزارت بهداشت) خریداری شده است و البته برای تکمیل سایر بخش های آن حداقل به همین میزان اعتبار نیاز داریم که امیدواریم با راه اندازی فاز اول، به تدریج منابع لازم به این منظور تامین و اقدام گردد.

یونسیان با تاکید بر اینکه این آزمایشگاه صرفا به ارائه خدمات پیشرفته تحقیقاتی اختصاص داده شده افزود: آزمایشگاه جامع تحقیقاتی به عنوان آزمایشگاه همکار می تواند با کلیه آزمایشگاه های داخل دانشگاه همکاری کند.

یونسیان تاکید کرد: این آزمایشگاه اگر به مرحله درآمدزایی برسد، هرچقدر درآمد کسب کند همه صرف توسعه، به روزرسانی و افزایش کمیت و کیفیت خدمات ارائه شده خواهد شد. 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا