شناسائی مقابر باستانی مصر با کمک تصاویر هوائی

پژوهش های جدید باستان شناسان ، منجر به کشف شش مقبره باستانی در مصر شده است . این مقابر باستانی در منطقه اسوان به دست آمده اند و نتایج مطالعات اولیه حاکی از این موضوع است که مقابر مورد نظر به دوران متاخر مصر باستان تعلق داشته و در فاصله سال های بین 664 تا 332 پیش از میلاد ساخته شده اند . در همین زمینه ممدوح الدماتی ، وزیر آثار باستانی و عتیقه جات مصر در یک کنفرانس خبری اعلام کرد : " در این مقابر ، تابوت هائی از جنس چوب و سنگ نیز به دست آمد که در داخل آن ها اجسادی مومیائی شده قرار دارند . در کنار این اجساد ، مجسمه هائی از هوروس ، خدای باستانی مصر و چهار فرزند وی دیده می شود و همچنین تعدادی اشیا دیگر نیز در این مقابر وجود دارد . "

وزیر آثار باستانی و عتیقه جات مصر در ادامه توضیحات خود افزود : " این کشف جدید ، بسیار شاخص و مهم است زیرا این مقابر ، نخستین مقابری هستند که از دوران متاخر مصر باستان در منطقه اسوان کشف شده اند و مقابری که پیش از این در منطقه فوق الذکر کشف شده بود ؛ همگی به دوران باستان ، میانی و جدید مصر تعلق داشتند . "

لازم به توضیح است که مقابر فوق از طریق انجام یک پرواز شناسائی در منطقه کشف شده اند و در بررسی های تصاویر هوائی ، ورودی مقابر شناسائی شده و مورد کاووش قرار گرفتند . نصر سلمان ، مدیر بخش باستان شناسی مناطق اسوان و نوبیا در توضیحاتی مرتبط با این مقابر اعلام کرد : " هر کدام از این مقابر دارای سه تا چهار اتاقک داخلی بوده و هیچ کتیبه ای در آن ها وجود ندارد . نوع تکنیک به کار رفته در کندن مقابر و ایجاد فضای مورد نیاز ، جدید بوده و مشابه آن تا کنون مشاهده نشده بود . "

پژوهش ها و مطالعات جانبی روی این مقابر در حال انجام است .

منبع

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا