نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

بهبود سریعتر استخوان ها با کمک دانش ایرانی

دکتر سعید بیان‌الحق، عضو هیات مدیره و مدیر تولید یک شرکت دانش بنیان با بیان اینکه در این مجموعه دانش بنیان محصولات آلوگرافت بی و ایمپلنت تولید می‌شود، بیان کرد: این محصولات که از اهدای بافت های یک انسان دچار مرگ مغزی قلبی شده طی عملیات مهندسی بافت به دست می آیند درون بدن یک فرد آسیب دیده قرار گرفته و سبب بازگشت زندگی طبیعی فرد استفاده کننده می‌شود.

این مدیر تولید افزود: این محصولات به زبان ساده لوازم یدکی بدن محسوب می‌شود که در ۴ گروه مختلف محصولات در گروه‌های «محصولات قلبی و عروقی نظیر دریچه‌های قلبی»، «محصولات بافت استخوانی نظیر پودرهای استخوانی»، «محصولات غشایی نظیر پوست»، «محصولات بافت نرم نظیر تاندون ها» به تولید می رسند.

بیان‌الحق خاطر نشان کرد: تولیدات این شرکت در حوادث و سوانح و در بلایا و وقایع طبیعی همانند زلزله ‌ها و نیز در جنگ‌ ها کاربرد بسیار حیاتی دارند و مورد استفاده قرار می گیرند.

وی با اشاره به روش استفاده از محصولات آلوگرفت، به مهر گفت: ما در این مجموعه دانش بنیان٬ بافت‌ های اهدا شده را با عملیات مهندسی بافت به واسطه پزشک و جراح متخصص در اختیار فرد گیرنده قرار می‌دهیم.

بیان الحق در خصوص محصول جدیدی که در حال تولید در این شرکت است و تا پایان سال وارد بازار می شود، بیان کرد: محصول آلوگرافت استخوانی تولید این شرکت در واقع یک آلوگرافت فاقد سلول است اما در صدد هستیم محصول جدیدی را علاوه بر محصولات فعلی تا پایان سال و با مساعدت مسوولان اداره غذا و دارو ٬ وارد بازار کنیم.

وی افزود: این محصول اصطلاحا آلوگرافت واجد سلول های بنیادی بوده و اصطلاحا آلوگرافت مسلح است که می تواند پروسه درمان را از ۴ ماه به یک ماه تقلیل دهد.

به گفته وی، تشکیل بافت استخوانی جدید و تسریع فرایند ترمیم استخوانی از ویژگی های این محصول به شمار می رود.

وی با بیان اینکه در دنیا این نوع محصول را تنها ۵ شرکت بزرگ آمریکایی تولید می کنند، تاکید کرد: محصولی که در تلاش برای ارایه آن هستیم و  با اخذ مجوزهای بین المللی و حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ستاد سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی به نتیجه خواهد رسید، به عنوان یک گام ارزشمند برای کشورمان مطرح خواهد شد.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل