مقابله با تحریمها با رونق صنعت گردشگری مذهبی

محمد اسماعیل سعیدی با اشاره به ظرفیتهای گردشگری مذهبی ایران به ویژه در ماه مبارک رمضان اظهارداشت: ظرفیتهای گردشگری مذهبی ایران بسیار بیشتر از آمار و ارقامها است یعنی چنانچه بخواهیم برای 10 درصد از گردشگران کشورهای همسایه خود که حدود 300، 400 میلیون نفر جمعیت پیرامونی دارند در زمینه گردشگری مذهبی برنامهریزی کنیم، میبینیم که چطور رونق گردشگری در داخل کشور اتفاق میافتد.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گردشگری به ویژه در حوزه کشورهای اسلامی و منطقه خاورمیانه یکی از راهکارهای مقابله با تحریمها است، افزود: از طرف کشورهای مقابل نیز اقداماتی میشود یعنی سال 96 که تقریبا اوج رونق گردشگری مذهبی در ایران بود، بدخواهان و دشمنان نظام و ملت یک توطئه و حرکتی را انجام دادند و در فضای مجازی مطالبی را به صورت گسترده پخش کردند که این مطالب باعث شد متاسفانه بخشی از این ظرفیت گردشگری را از دست بدهیم.
وی در مورد این توطئه دشمنان به خبرگزاری خانه ملت گفت: بدخواهان و دشمنان نظام در فضای مجازی با سیاهنمایی قصد القای برخی از موضوعاتی را دارند تا بتوانند خدشه به صنعت گردشگری کشورمان وارد کنند.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه انتشار این اکاذیب در فضای مجازی باعث شد که به گردشگری مذهبی در ایران لطمه وارد شود، تصریح کرد: در کمیسیون فرهنگی این مسایل بررسی شد و کاملا مشخص شد که بیش از 80 درصد از افرادی که از کشورهای همسایه یا غیرهمسایه برای گردشگری مذهبی به ایران میآیند، متاهل هستند و با خانواده میآیند .
No tags for this post.