نشانه هایی مثبت در درمان HIV

در این راستا، مطالعه ای خاص به نام  "مطالعه زمان حساس درمان ویروس" که به اختصار با START نمایش می دهند، بر روی 4685 مرد و زن بالای 18 سال مبتلا به ویروس HIV از سراسر جهان صورت گرفته است. محققان نیمی از بیماران را تحت جدیدترین درمان ضد ویروسی خود قرار دادند و مشاهده کردند که سیستم ایمنی بدن آنها همچنان مقاوم در برابر ویروس HIV است و از طرفی دیگر نیمی دیگر که درمان را آغاز نکرده بودند، تعداد سلول های ایمنی بدنشان کاهش 30 درصدی داشته است و سیستم ایمنی بدنشان در آستانه ضعیف شدن قرار گرفته است.

دکتر آنتونی فاوسی Anthony S. Fauci، مدیر بخش ملی موسسه بیماری های واگیر دار در این زمینه می گوید: امروزه می توان به صورت مشخص ثابت کرد که فرد مبتلابه ویروس HIV با شروع درمان ضد ویروسی، از سلامت بهتری برخوردار است و همچنین درمان جدید دو مزیت دارد و نه تنها سلامت شخصی فرد بیمار را بهبود می بخشد، بلکه با کاهش ویروس های ناقل، خطر انتقال ویروس HIV را هم کاهش می دهد.

دکتر جینز لانگرن Jens Lundgren، از دانشگاه کپنهاگن، در ارتباط با درمان جدید ویروس کشنده HIV می گوید: این تحقیق مرحله مهمی در درمان بیماری ایدز بشمار می رود و ما مشاهدات قابل استنادی را برای درمان مبتلایان به ویروس HIV بدست آورده ایم که می توان بدون در نظر گرفتن تعداد سلول های ایمن بدن، درمان را برای شخص بیمار آغاز کرد.

این تحقیق ممکن است طرح های درمانی برای بیماران مبتلا به HIV در آینده را تغییر دهد.

منبع

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا