دستیابی به رتبه پنجم نانو دنیا در دستور کاراست

به گزارش ایرنا، سورنا ستاری در حاشیه نشست با مسوولان و اعضای هیات علمی دانشگاه کاشان اظهار داشت: ستاد نانو یکی از ستادهای اول کشور است و در بخش های بین المللی نیز با توجه به معروفیت ایران در این حوزه و همکاری های بین المللی، بسیاری از شرکت ها برای همکاری با ایران اعلام آمادگی کرده اند.

وی با اشاره به تبیین اقتصاد دانش بنیان به عنوان یکی از بحث اصلی در کشور تاکید کرد: اخیرا با چین تفاهم نامه همکاری در این حوزه امضا شده و ما در پارک علم و فناوری این کشور مستقر شده ایم.

معاون رییس جمهوری همچنین از پرواز اولین هواپیمای آتش نشان کشور در آبان ماه سال جاری خبر داد و گفت: این هواپیما برای اولین بار در کشور با ظرفیت حمل 20 تن مواد اطفای حریق با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری وارد ناوگاه هوایی می شود.

ستاری با اشاره به اینکه چهار فروند پهباد با قابلیت مداومت پروازی در اختیار سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفته، تاکید کرد: این پهبادها قادرند با گشت زنی در مناطق جنگلی کشور در صورت بروز آتش سوزی، اطلاعات را جمع آوری کرده و به ایستگاه زمینی منتقل کند.

وی ابراز امیدواری کرد: با هشدار سریع بتوان کنترل آتش و جلوگیری از گسترش حریق را با همکاری ستاد مدیریت بحران کشور داشته باشیم.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا