بانگادو به فضا می‌رود

وزیر دارایی بنگلادش اعلام کرد: این کشور اقداماتی را در جهت توسعه و پرتاب اولین ماهواره بنگلادش موسوم به بانگاباندو-1 انجام داده است و قصد دارد این ماهواره را تا سال 2016 به فضا پرتاب کند. این کشور یک اسلات مداری را انتخاب کرده است و قراردادی را نیز برای پرتاب اولین ماهواره خود به امضا رسانده است. بانگاباندو-1 اولین ماهواره مخابراتی ثابت بنگلادشی است که توسط کمیسون تنظیم مقررات ارتباطات بنگلادش BTRC رهبری می‌شود. این ماهواره در نقطه مداری 119 درجه شرقی قرار خواهد گرفت.

کل هزینه‌ای که دولت بنگلادش برای این ماهواره در نظر گرفته است، 410 میلیون دلار است. این ماهواره در کل 40 ترانسپاندر باند ku وc  را با خود حمل خواهد کرد و با طول عمری 15 ساله، دارای ظرفیت 1600 مگا هرتزی خواهد بود. وزارت ارتباطات بنگلادش مذاكراتي را براي ساخت ماهواره مخابراتي با كشورهاي آلمان، روسيه و چين انجام داده بود و دولت بنگلادش نیز اعلام كرده بود که این کشور نياز به حمايت كشورهاي ديگر از لحاظ فناوري دارد. اکنون نیز 5 شرکت بین‌المللی از جمله بوئینگ، شرکت کانادایی تلاس و اوربیت، شرکت چینیCGWIC، شرکت فرانسوی MDA اسناد مناقصه برای نصب و راه‌اندازی ماهواره بانگاباندو-1 را خریداری کرده‌اند.

در حال حاضر بنگلادش براي امور مخابراتي و پخش شبكه‌هاي تلويزيوني به ماهواره‌هاي كشورهاي ديگر وابسته است. اين كشور هرساله 11 ميليون دلار صرف اجاره‌ي ماهواره مي‌كند،‌ اما با شروع به كار اين ماهواره طي 15 سال آينده، سود سه ميليارد دلاري نصيب بنگلادش مي‌شود و اين كشور قادر خواهد بود از خدمات مختلف ماهواره‌اي استفاده كند.

منبع

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا