رژیم غذایی غرب، قاتل مردان

این مطالعه که نتایجش در مجله Cancer Prevention Research به چاپ رسیده است، توسط محققان دانشگاه هاروارد انجام گرفته و رژیم غذایی 926 مرد مبتلا به سرطان پروستات طی 14 سال در این مطالعه مورد بررسی قرار گرفته است.

براساس گزارش این محققین، سرطان پروستات از رایج ترین سرطان ها در مردان است . سرطان پروستات Prostate cancer، پیشرفت سرطان در پروستات است که غده‌ای در دستگاه تناسلی مردان است. بیشتر سرطان ‌های پروستات آرام رشد می‌ کنند، اما برخی نسبتاً سریع رشد می‌کنند. سلول‌ های سرطا نی ممکن است از پروستات گسترش و به دیگر بخش ‌های بدن به ویژه استخوان ها و گره ‌های لنفاوی برسند. این بیماری ممکن است در آغاز نشانه ای نداشته باشد. در مراحل پیشرفته تر می ‌تواند مشکلاتی را در ادرار کردن، خون در ادرار یا درد در ناحیهی لگن و کمر هنگام ادرار به وجود آورد.

عواملی که خطر ابتلا به سرطان پروستات را افزایش می‌ دهند سن بالا، سابقهی خانوادگی بیماری، و نژاد است. حدود ۹۹ درصد موارد در افراد بالای ۵۰ سال رخ می ‌دهد. اگر یکی از خویشاوندان درجه اول به این بیماری مبتلا شده باشند، احتمال ابتلا به بیماری را تا دو یا سه برابر افزایش می دهد. این بیماری در ایالات متحده بیشتر در میان سیاه‌ پوستان آمریکا بروز پیدا می‌کند. دیگر عوامل دخیل در این بیماری شامل این موارد نیز هست: رژیم غذایی با سطوح بالای گوشت فرآوری شده، گوشت قرمز یا فراورده لبنی و یا رژیم ‌های غذایی که سبزی‌های خاصی را در خود ندارند. سرطان پروستات از طریق بافت برداری تشخیص داده می‌شود.

محققان دریافتند که کسانی که از رژیم غذایی غرب پیروی می کنند، احتمال مرگ در اثر سرطان پروستات در آن ها دو و نیم برابر بیشتر است. این دسته، همچنین 67% بیشتر خطر مرگ در اثر دیگر بیماری ها را دارند. به طور کلی، در مقایسه با یکدیگر، افرادی که رژیم غذایی سالم تری را برگزیدند، 36% کمتر در معرض خطرات و بیماری های مرگ بار هستند.

منبع

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا