احیای غول ۱۰۰ تنی در سرچشمه

اين دستگاه مهم، طي سي سال فعاليت فرسوده شده بود و و از آنجا كه يك دستگاه عملياتي محسوب مي‌شد در حين كار، قابليت هيچ تعميري روي آن وجود نداشت؛ با اين حال متخصصان سرچشمه با همكاري و تعهد شغلي موفق به مونتاژ دوباره آن شدند.

كارشناسان شركت مس سرچشمه درباره روند ابتدايي اين پروژه مي‌گويند: «اين جرثقيل ۱۰۰ تني از روي سازه ذوب پياده و به كارگاه امور برق مهندسي منتقل شد و ما در مدت دو سال به تعميرات لازم روي اين دستگاه پرداختيم. پيشتر دو جرثقيل خريداري شده بود، كه سيستم برق‌رساني يكي از آنها به طور كامل تغيير كرد. در حال حاضر اين دستگاه به واحد ذوب منتقل شده است اما بنا به طرح‌هاي توسعه كه در دست اقدام است، امكان تست كامل اين دستگاه‌ وجود ندارد. اما تا جايي كه پيش‌بيني شده است مشكلي براي آن پيش نخواهد آمد و در نهايت اگر هم موردي وجود داشته باشد، در صورتي كه دستگاه نصب هم شده باشد، امكان تغييرات لازم روي آن وجود دارد.»

كارشناسان با بيان اينكه در زمان اورهال تعميرات و تغييرات اساسي دستگاه را همزمان انجام مي‌دادند، مي‌گويند: «حساسيت واحد برق بالابرهاي مهندسي در زمينه پيشرفت اساسي امور مجتمع بالا است و پيشبرد اهداف نيز در دست كاركنان است.»

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا