تنفس سالم در هنگام آتش سوزی

در حالی که سیستم اعلام حریق قابلیت هشدار دهی خوبی در زمان شروع آتش سوزی دارد اما نمی تواند در حین آتش سوزی کمکی به ساکنین منزل برای خروج از خانه کند و این اصلی ترین علت ساخت دستگاه iQ است.این دستگاه یک وسیله قابل حمل بوده که به مصرف کننده خود توانایی تنفس در محیط های پر از دود را می دهد و همانند یک کپسول اکسیژن عمل می کند بعلاوه اینکه با استفاده از چراغ قوه ای که روی آن تعبیه شده امکان یافتن مسیر خروج برای افراد مهیا می شود.

نحوه عملکرد این دستگاه:

زمانی که فرد نیاز دارد تا از خانه خارج شود , چراغ قوه دستگاه را که در قسمت فوقانی آن قرار دارد از دستگاه جدا نموده ( بدیهی است که این دستگاه باید در مکانی نزدیک به شخص مصرف کننده قرار داشته باشد ) و مسیر خروج خود را در میان دود پیدا می کند و همچنین سیستم هشداردهنده دستگاه به آتش نشانان کمک می کند تا موقعیت این فرد را لحظه به لحظه تعقیب کنند و با استفاده از صدای تولید شده توسط دستگاه وی را پیدا کنند. لازم به ذکر است که فرد باید قبل از اجرای مرحله قبلی ماسک موجود روی این دستگاه را روی دهان و بینی خود قرار دهد تا اکسیژن کافی از مخزن این دستگاه به بدن فرد برسد. این قسمت از دستگاه از سه فیلتر تشکیل شده , یک فیلتر برای به دام انداختن دود و ذرات گرد و غبار و خاکستر و فیلتری دیگر برای  خنثی سازی مونو اکسید کربن و یک HEPA فیلتر برای جلوگیری از ورود گاز های  سمی به داخل سیستم تنفسی شخص.

طبق گفته مسئولان شرکت سازنده  , این دستگاه 5 دقیقه تنفس راحت در محل آتش  سوزی را برای فرد به دام افتاده بدون بوجود آمدن هیچ گونه اثرات جانبی در آینده مهیا می سازد. این دستگاه 3.5 سال گارانتی داشته و بعد از اولین باری که از آن استفاده می شود باید دور انداخته شود.

منبع

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا