دومین اجلاس بین المللی مسوولان امورجوانان کشورهای حاشیه دریای خزردر چالوس آغاز به کار کرد

این اجلاس شش روزه با شعار دریای خزر دریای صلح و توسعه ، همزمان با هفته جوان در زمینه امور جوانان حاشیه دریای خزر در چالوس ، برگزار می شود. 

به گزارش ایرنا، معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران در حاشیه این اجلاس در نشست خبری با خبرنگاران گفت : هدف از برگزاری این اجلاس علاوه بر ارسال پیام صلح و دوستی بین ملت ها، بررسی چالش ها ومشکلات جوانان دریای خزر و تبادل نظر و ساماندهی هر چه بهتر این امور است.

علیرضا یونسی افزود : این اجلاس در راستای سخنان دکتر حسن روحانی رییس جمهوری درچهارمین اجلاس روسای جمهور کشورهای حاشیه خزر برای واگذاری بخشی ازطرح های موثر ملی به استان ها می باشد که هم از لحاظ فعال شدن دیپلماسی عمومی به ویژه دیپلماسی جوانان و کسب منافع ملی برای کشور مفید است.

وی علت میزبانی مازندران در این اجلاس را قابلیت ها و ظرفیت های منحصر بفرد این استان در حوزه های مختلف عنوان کرد و گفت: برنامه های خوبی برای این نشست پیش بینی شده که از آن جمله بررسی مسایل زیست محیطی دریای خزر و ساماندهی هرچه بهتر حوزه دریایی خواهد بود.

یونسی بازدید از مناطق ویژه گردشگری منطقه همچون موزه کندلوس، دشت نور و تله کابین با حضور مسوولان و اعضای ستاد و نمایندگان کشورهای حوزه دریای خزر را از جمله برنامه های این نشست دانست و گفت: اجلاس در روز پایان فعالیت خود قطعنامه ای صادر خواهد کرد.

مدیرکل ورزش جوانان مازندران نیز در این نشست، ساماندهی و معرفی قابلیت های جوانان کشورهای حاشیه دریای خزر و استان را مهم دانست و اظهار داشت: با شناسایی و فعال شدن تمامی موضوع های مرتبط با جوانان حاشیه دریای خزر می توانیم از منافع مشترک بهره لازم را ببریم.

حبیب حسین زادگان برگزاری این اجلاس در مازندران را دلیلی بر جایگاه مناسب این استان در حوزه های اجتماعی عنوان کرد و گفت: با توجه به عملکردهای مناسبی که در پر رنگتر کردن نقش جوانان در زمینه های مختلف به ویژه جوانان باهوش و خلاق که سرمایه و اینده سازان کشور هستند موفق به میزبانی این اجلاس شدیم که باید از فرصت بدست آمده بهترین نتیجه را برای کشور و استان بدست آوریم.

این اجلاس تا 11 خردادماه در شهرستان چالوس ادامه خواهد داشت.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا