اکثر داروهای هپاتیت در داخل کشور با قیمت ارزان تولید می شود

دکتر رضا ملک زاده در حاشیه ششمین کنفرانس بین المللی هپاتیت تهران در جمع خبرنگاران افزود: یکی از بزرگترین مشکلات بیماران هپاتیت B و C گران بودن این داروها است و برخی از کشورها نیز این داروها تحت پوشش بیمه قرار ندارند. 

ملک زاده اظهارکرد: در برخی از کشورها با وجود گران بودن داروها بیماران نمی توانند از آن بهره ببرند. 

معاون پژوهشی وزیر بهداشت با اشاره به این که نزدیک به 30 درصد ایرانی ها به کبد چرب مبتلا هستند گفت: یکی از معضلات مردم در این حوزه کبد چرب است که باید اقدامات جدی تری برای رفع آن صورت گیرد. 

وی تحرک بدنی و کاهش وزن را عمده ترین راه مقابله با بیماری کبد چرب اعلام کرد و گفت: کشور مبتلا به اپیدمی پر وزنی و چاقی شده است. 

ملک زاده گفت: نزدیک به 70 درصد ایرانی ها یا وزن بیش از حد معمول دارند و یا چاق هستند که این شرایط مستعد ایجاد کبد چرب است.

** بیماری های هپاتیت قابل درمان شدند 

معاون پژوهشی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه امروزه می توانیم افراد مبتلا به بیماری های هپاتیت را درمان کنیم، اظهار کرد: این بیماری قابل علاج شده است. 

وی به پیشرفت های شگفت انگیز در بیماری های کبد در دهه گذشته اشاره کرد و گفت: شاید در کمتر رشته پرشکی این مقدار پیشرفت بدست آمده است. 

ملک زاده اظهار کرد: بهره گیری از روش های درمانی جدید که در آینده به بازار می آید سبب توسعه سلامت مردم و کاهش مرگ و میر آنان براثر بیماری هپاتیت خواهد شد. 

به گزارش ایرنا , وی با اشاره به شیوع چاقی و اضافه وزن در کشور ، بیان کرد: مردم باید از پرخوری بشدت پرهیز کنند و تحرک بدنی خود را افزایش دهند تا از شیوع این بیماری کاسته شود.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا