مأموریت‌های ناسا به ماه جعلی بودند

آمریکا مدعی است که نخستین مأموریت سرنشین‌دار به ماه در تاریخ 20 ژوئیه 1969 میلادی (30 تیر 1348 شمسی) انجام شد و نیل آرمسترانگ، نخستین انسانی بود که قدم بر سطح ماه گذاشت. در قالب 6 مأموریت سرنشین‌دار طی سال‌های 1969 تا 1972 درمجموع 12 فضانورد آمریکایی به ماه سفر کردند.

تردیدهای زیادی در مورد مأموریت‌های سرنشین‌دار ناسا به ماه وجود دارد. مرکز تحقیقات افکار عمومی VTSIOM روسیه به تازگی نظرسنجی تحت عنوان علم و جامعه: قدرت و اعتبار (Science and society: authority and trust) انجام داد.

نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد، 57 درصد از شهروندان روس براین باورند که ادعای آمریکا مبنی بر انجام مأموریت‌های سرنشین‌دار به ماه (از جمله مأموریت آپولو 11 در سال 1969) جعلی بوده و تاکنون هیچ انسانی بر ماه قدم نگذاشته است.

شهروندان روس معتقدند که ادعای آمریکا مبنی بر سفر به ماه دروغ بوده و اسناد و مدارک ارائه شده همگی جعلی هستند. تنها 24 درصد از پاسخ دهندگان انجام این مأموریت ها را باور دارند. حدود 45 درصد از شهروندان روس با تحصیلات عالی نیز معتقدند که دانشمندان حقیقت را از مردم عادی پنهان کرده‌اند.

بخش دیگر این نظرسنجی به حیات فرازمینی اختصاص داشت. 45 درصد از پاسخ‌دهندگان معتقد بودند که حیات فرازمینی وجود دارد و 42 درصد نیز براین باور بودند که بیگاناگان یا اساسا وجود ندارند یا بنابه دلایل مختلف، تمایلی به سفر به زمین و برقراری ارتباط با انسان‌ها ندارند.

همچنین 18 درصد از پاسخ‌دهندگان معتقد بودند که مقامات در مورد وجود حیات فرازمینی به مردم دروغ گفته یا حقیقت را پنهان می‌کنند.

 

مترجم: معصومه سوهانی

منبع: RT

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا